همشهری آنلاین: پزشکان انجمن قلب آمریکا در دستورالعمل‌های جدید خود تاکید کردند که بررسی سطح کلسترول باید از کودکی صورت بگیرد.

كلسترول

به گزارش ایسنا به نقل از انجمن قلب آمریکا، داشتن کلسترول بالای خون در طول زندگی می‌تواند خطر ابتلا به سکته یا حمله قلبی را افزایش دهد. دستورالعمل‌های جدید ارائه شده در "انجمن قلب آمریکا" (AHA) نشان می‌دهد که وجود کلسترول در خون، نگرانی بزرگی برای همه سنین به شمار می‌رود؛ در نتیجه بررسی سطح کلسترول خون باید از سنین پایین صورت گیرد.

دستورالعمل‌های ارائه شده، بر پیشگیری، مراقبت‌های ابتدایی، سبک زندگی سالم، توجه به سابقه خانوادگی و عوامل ژنتیکی تاکید دارند. این دستورالعمل‌ها می‌توانند به کسانی که مراقب بیماران هستند، در پیشگیری، تشخیص و درمان کلسترول بالا کمک کنند. دکتر "اسکات گراندی" (Scott Grundy)، استاد "مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس شعبه جنوب‌غربی" (UT Southwestern) گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند نقش کلسترول را در ابتلا به بیماری‌های قلبی انکار کند.

از هر سه بزرگسال در آمریکا، یک نفر، به سطح بالای "لیپوپروتئین کم‌چگالی" یا "ال دی ال" (LDL) مبتلاست که با عنوان کلسترول بد شناخته می‌شود و به تولید چربی و گرفتگی سرخرگ می‌انجامد. آزمایش‌ها نشان داده‌اند افراد مستعد بیماری قلبی، در صورت مصرف داروهایی که سطح ال دی ال را کاهش می‌دهند، کمتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند.

دکتر "دونالد لوید جونز" (Donald Lloyd-Jones)، مدیر بخش پیشگیری دانشگاه نورت‌وسترن" (NU) گفت: درک عوامل خطرزای دیگری که در ابتلا به بیماری قلبی تاثیر دارند، مهم است.

علاوه بر عواملی مانند سیگار کشیدن، فشار خون بالا و قند خون بالا، توجه به عوامل خطرزایی مانند سابقه خانوادگی و شرایط دیگر نیز مهم است و می‌تواند جنبه بهتری از سلامت کلی فرد را در ۱۰ سال آینده ارائه دهد.

به خاطر وجود اثرات خطرناک کلسترول بالا به ویژه، ال دی ال، دستورالعمل‌ها پیشنهاد می‌دهند افرادی که بیماری قلبی یا کلسترول بالا را در سابقه خانوادگی خود دارند، از دو سالگی تحت نظر باشند. افرادی که چنین سابقه‌ای در خانواده آنها وجود ندارد، باید بین سنین ۹ تا ۱۱ سالگی و سپس بین سنین ۱۷ تا ۲۱ سالگی مورد آزمایش قرار بگیرند.

این پژوهش، در مجله " Circulation" به چاپ رسیده است.

کد خبر 422342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین امینی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    با تشکر از تغییر فورمت صفحه همشهری آنلاین. من از خوانندگان هر روز این صفحه هستم و مخصوصا علاقه زیادی به مطالب بهداشتی دارم. نه تنها اطلاعات خودم به روز می شد بلکه بسیاری از اون مطالب رو برای استفادۀ دیگران و بالا بردن سطح اطلاعات بهداشتی عموم از راه واتساپ می فرستادم. ولی امروز مشاهده کردم که گزینۀ واتساپ حذف شده و گزینه های نه چندان مشهور و پرطرفدار گذاشته شده. گزینۀ تلگرامتون هم که نه قبلا و نه الان کار می کند؟! از اینرو پیشنهاد می کنم لااقل گزینۀ فرستادن مطالب رو از راه واتساپ یا تلگرام دوباره فعال نمایید، سپاس