دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
۰ نفر

بوستان «بعثت» از بوستان‌های بزرگ منطقه ۱۶ است که با هدف ارائه هرچه بهتر خدمات تفریحی به شهروندان، در حوزه‌های گردشگری و محیط‌زیست به امکانات متنوع تفریحی و زیست‌محیطی تجهیز شده است.

ديدني

این بوستان وسیع مساحتی حدود ۴۵هکتار دارد و سال ۱۳۵۱ در کنار ترمینال جنوب و در همسایگی محله‌های خزانه بخارایی و باغ آذری به بهره‌برداری رسید. بوستان بعثت علاوه بر امکانات منحصربه‌فرد تفریحی، یکی از تنفسگاه‌های تأثیرگذار تهران محسوب می‌شود و دارای تنوع زیستی از ‌گونه‌های مختلف گیاهان و پرندگان است. دریاچه بعثت یکی دیگر از چشم‌اندازهای زیبای این بوستان به شمار می‌رود که حدود ۳هکتار مساحت دارد و دومین دریاچه بزرگ پایتخت بعد از دریاچه خلیج‌فارس محسوب می‌شود.

در این دریاچه می‌توانید به تماشای‌گونه‌های متنوعی از پرندگان بنشینید یا از لذت قایقرانی در آن بهره‌مند شوید.  شهربازی و کافی‌شاپ از دیگر امکانات تفریحی بوستان بعثت نیز همه روزه میزبان شهروندان بومی و مسافرانی است که در بدو ورود به تهران بعد از خروج از پایانه ترمینال جنوب، برای رفع خستگی یا تماشای زیبایی‌های پایتخت قدم به این بوستان می‌گذارند.  

  •  چگونه برویم؟  

بوستان بعثت در حاشیه بزرگراه بعثت و در کنار ترمینال جنوب واقع شده است. شما می‌توانید از محوطه‌ای که در داخل بوستان برای پارک خودرو در نظر گرفته شده است استفاده کنید.  

کد خبر 426432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha