چندی پیش «علیرضا زاکانی» شهردار تهران به‌صورت سرزده به منطقه 16 آمد و مهمان اهالی خونگرم محله باغ آذری شد.

شهردار تهران

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام:   مقصد اصلی بازدید میدانی مدیر ارشد شهری سوله مدیریت بحران شهرداری منطقه16 واقع در بوستان بزرگ بعثت و ناحیه6 بود. سوله‌ای که از مدتی قبل به مرکز واکسیناسیون شرکت شهر سالم تبدیل شده تا شهروندان ساکن در این محدوده از شهر تهران بتوانند به موقع واکسن خود را دریافت و بدن خود را دربرابر ویروس منحوس کرونا ایمن کنند. شهردار تهران با حضور در سالن بزرگ سوله بحران در جریان وضعیت خدمات‌رسانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی قرار گرفت و ضمن قدردانی از کادر درمان و خدمتگزاران این حوزه ابراز امیدواری کرد که بحمدالله با افزایش آمار روزانه واکسیناسیون شهروندان، وضعیت ایمنی و سلامت جامعه در وضعیت مناسب و مطلوب قرار خواهد گرفت. در همین حال، حضور شهردار تهران فرصتی برای دیدار اهالی با وی فراهم کرد.

حضور غیرمنتظره زاکانی، شهردار تهران درجمع اهالی منطقه ۱۶ بخش‌های دیگری هم داشت. وقتی شهروندان متوجه شدندکه شهردار تهران به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون تشریفات معمول به محله‌شان آمده و به راحتی باب صحبت با مردم را باز می‌کند برای طرح مسائل و مشکلات محله‌شان تشویق شدند. در این دیدار صمیمانه شهروندان به موضوعات مختلفی اشاره کردندکه مورد توجه شهردار تهران قرارگرفت و بر پیگیری و رفع آنها تأکید کرد.  
اکنون پس از گذشت یک هفته از این دیدار به محدوده بوستان بعثت رفتیم تا ببینیم آیا برای تحقق خواسته و مطالبات اهالی اقدامی انجام شده است یا نه؟ درگزارش پیش رو دیدگاه و نظر اهالی محله باغ آذری را می‌خوانید.  

حیات دوباره بوستان بعثت

  • تلاش شبانه‌روزی برای تحقق خواسته مردم

پیدا کردن افراد بومی و قدیمی در محله باغ آذری کار دشواری نیست؛ وقتی از بقال محله خواهش کردیم تا چند نفر از اهالی که قدیمی و بین اهالی شناخته شده‌اند را معرفی کند، خیلی زود نام چند نفر از آنها را به زبان آورد «حسن جلیلی»، «منصور جعفری»، «محمدرضا بیات»، «رضا لطفی» و... 
«محمدرضا بیات» نخستین فردی است که باب گفت‌وگو را با او باز می‌کنیم. او یکی از پیشکسوتان ورزشی محله باغ آذری است که گرچه عضو شورایاری محله نیست اما به‌عنوان شهروند فعال و معتمد برای کاهش مشکلات و عمران و آبادانی محله زحمت می‌کشد. وقتی از بیات سؤال می‌کنیم که در دیدار جمعه گذشته با شهردار تهران چه گذشت و شما چه خواسته‌هایی از مدیریت شهری داشتید؟

به موضوعات مختلفی اشاره می‌کند، اما در این بین رفع کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی در بوستان بعثت بر تعداد دیگر مشکلات می‌چربد.  
به گفته معتمد محله باغ آذری، رفع خاموشی زمین‌های ورزشی فوتبال، والیبال و نصب و تجهیز میز پینگ‌پنگ، تهیه، نصب و رنگ‌آمیزی میله زمین بازی والیبال، ترمیم و رنگ‌آمیزی میله زمین بازی بسکتبال، خط‌کشی و مرمت ۲ زمین فوتبال و آسفالت بخشی از زمین بازی والیبال که خیلی ناهموار شده بود از جمله مشکلاتی بود که در این دیدار مطرح شد. بیات در ادامه از تلاش شبانه‌روزی عوامل و کارکنان شهرداری منطقه ۱۶ قدردانی می‌کند که در کمتر از ۷ روز توانستند خواسته اهالی را بر آورده و دلشان را شاد کنند.  

حیات دوباره بوستان بعثت

  • خوشحال کردن مؤمن ثواب زیادی دارد

«منصور جعفری» نیز یکی دیگر از شهروندان ساکن محله باغ آذری است که از روز دیدار با مدیریت شهری خاطره خوبی در ذهن دارد. او تعریف می‌کند که این دیدار برایش بسیار غیرمنتظره بوده و وقتی با شهردار تهران روبه‌رو شده به راحتی توانسته حرفش را بزند. جعفری عنوان می‌کند که همین که در شهر مسئولانی پیدا می‌شوند که گوش شنوایی دارند و به حرف مردم توجه می‌کنند جای شکرش باقیست. نکته دیگر اینکه وقتی مردم می‌بینند که حرف و قول مسئولان یکی است و به وعده‌شان عمل می‌کنند شاد می‌شوند؛ فراموش نکنیم که خوشحال کردن دل مؤمن ثواب زیادی دارد و البته علت این خوشحالی فقط برای انجام کارهای بزرگ نیست، حتی رنگ‌آمیزی یک دیوار فرسوده و یا آسفالت و مرمت خیابان می‌تواند دل خیلی‌ها را غرق خوشحالی کند.

به گفته معتمد محله باغ آذری پس از دیدار اهالی با شهردار تهران اتفاقات خوبی افتاده است. رفع خاموشی‌ها در زمین بازی فوتبال و والیبال با تکمیل روشنایی برج نوری، اضافه کردن ۲ پایه چراغ روشنایی و پروژکتور، رنگ‌آمیزی و نقاشی پست برق رنگ و رو رفته جنب زمین بازی والیبال، نصب ۳ عدد نیمکت، ۲ عدد آبخوری برای استفاده شهروندان، به‌ویژه ورزشکاران و روکش آسفالت به مساحت هزارو ۵۰۰‌مترمربع که هرکدام به نوعی در رفاه و آسایش ساکنان تأثیرگذار بوده است.  

  • بوستان بعثت جان دوباره پیدا کرده است

«حسن جلیلی» شهروند ساکن محله باغ آذری از پیشکسوتان ورزشی منطقه ۱۶ است که تاکنون توانسته افراد بسیاری را به سمت ورزش و تندرستی جلب کند. این شهروند در پاسخ به این سؤال که چرا در نخستین دیدار مردمی با شهردار تهران بیشتر خواهان رفع مشکلات بوستان بعثت بودید؟ به نکاتی اشاره می‌کند. بوستان بعثت به دلیل وسعت زیاد، موقعیت جغرافیایی، وجود زمین‌های بازی ورزشی متعدد، پوشش گیاهی متنوع و برخورداری از امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی، گلخانه، مرکز نگهداری گل و گیاه و خانه پرندگان، مخاطبان و مشتاقان بسیاری پیدا کرده و به همین دلیل برطرف کرن کمبودها و رفع مشکلات آن اهمیت بیشتری برای شهروندان داشت.

لطفی عنوان می‌کند که حضور شهردار تهران بین اهالی محله باغ آذری برکات زیادی به همراه داشته، طوری که اگر بخواهند از اقدامات انجام شده یک هفته اخیر یادداشت‌برداری کنند امکان دارد چند نمونه آن از قلم بیفتد و فراموش شود. او چند نمونه از کارهایی که شهرداری منطقه ۱۶ انجام داده را مطرح می‌کند که آسفالت و مناسب‌سازی ۳ پارکینگ خودرو بوستان بعثت، بازسازی سرویس بهداشتی و مرمت کامل شیرهای آبخوری از جمله آنهاست. «رضا لطفی» از افراد قدیمی محله باغ آذری نیز در پایان این گزارش از زحمات شبانه‌روزی کارکنان ناحیه ۶ شهرداری منطقه ۱۶ در جهت افزایش امکانات بوستان بعثت قدردانی می‌کند. به گفته این شهروند با اقدامات جدید شهرداری بوستان بعثت جان و حیات دوباره پیدا کرده است. به فرض اگر تا قبل از این در زمین‌های بازی فوتبال یا والیبال که فاقد روشنایی و امکانات جانبی بود تنها ۱۰ تا ۱۵ نفر ورزش می‌کردند اما اکنون چند تیم ورزشی به نوبت در این زمین‌ها بازی می‌کنند.  

حیات دوباره بوستان بعثت

  • قدردانی اهالی  از شهردار پایتخت

شهروندان قدرشناس ساکن در محله باغ‌آذری به‌منظور قدردانی از زحمات شهرداری در جهت حل و فصل مشکلات محله‌شان و به‌ویژه رفع کمبودهایی که در بوستان بعثت وجود داشت اقدام به تهیه و نصب بنر تشکر از شهردار پایتخت کردند. پیشکسوتان و اعضای شورای ورزشی محله باغ آذری از اینکه مسئولان شهرداری تهران به وعده‌شان جامه عمل پوشانده‌اند ابراز خوشحالی می‌کنند.

کد خبر 628102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha