جمعه ۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در جریان انفجار شدید روز جمعه در محله حازمیه(حومه شرقی بیروت) النقیب وسام عید یک مقام ارشد امنیتی ضد تروریسم لبنان و حداقل 9 نفر دیگر از جمله محافظ وی کشته شدند.

منابع خبری مقام وسام عید را معاون بخش اطلاعات سازمان امنیت داخلی لبنان معرفی کرده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، حداقل 38 نفر در این حادثه مجروح شدند که حال 2 نفر از آنها وخیم گزارش شده است. شدت انفجار به حدی بود که در فاصله بیش از 2 کیلومتری از محل حادثه موج این انفجار احساس شده است.

این انفجار 10 روز پس از هدف قرار گرفتن یک خودروی سفارت آمریکا روی داد که طی آن 3 نفر کشته و 26 نفر مجروح شدند.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژنرال اشرف ریفی، فرمانده سازمان امنیت داخلی لبنان(ISF) اعلام کرد: عید یکی از مسئولان کلیدی ISF بود که در تحقیقات مهمی شرکت داشت و ترور وی ضربه بزرگی برای سازمان امنیت داخلی به شمار می‌رود.

رسیدگی به پرونده‌های حساسی مانند انفجارهای بمب و ترورهای لبنان از مسئولیت‌های مهم این افسر ارشد امنیتی لبنان گزارش شده است.

ژنرال ریفی همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران در صحنه انفجار گفت: این پیامی برای سازمان امنیت داخلی لبنان است. همان طور که ترور ژنرال الحاج پیغامی برای ارتش بود اما این مسئله ما را نمی‌ترساند و تأثیری در تلاش ما برای برقراری امنیت ندارد. این بمب گذاری‌ها تنها برای بسط بی‌ثباتی در لبنان در این شرایط حساس سیاسی صورت می‌گیرد.

پیش از این در 21 آذر ژنرال فرانسوا الحاج، فرمانده عملیات ارتش و جایگزین احتمالی ژنرال میشل سلیمان هم در انفجاری مشابه ترور شده بود.

کد خبر 42622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز