جمعه ۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه نیویورک‌تایمز به نامزدی هیلاری کلینتون دموکرات و جان مک کین جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا پرداخت

خبرگزاری سوئیس از واشنگتن گزارش داد، این روزنامه در حمایت از کلینتون نوشت او را نه فقط به خاطر نخبگی و تحصیلاتش، بلکه به دلیل تجربیات سیاسی‌اش مورد تایید می‌داند. این مهم‌ترین وجه تمایز کلینتون با نزدیک‌ترین رقیبش یعنی باراک اوباماست.

این روزنامه نوشت بنابراین باید گفت مطلوب آن است که این سناتور زن نیویورکی در پیش ‌انتخابات مهم که روز پنجم فوریه تحت عنوان «سه‌شنبه بزرگ» برگزار می‌شود، از جبهه دموکرات‌ها پیروز شود.

در همین حال این روزنامه در خصوص مک کین محتاطانه‌تر سخن گفت. در واقع همه نامزدهای جمهوری‌خواه با سختی‌های خاص خود مواجه هستند. اما در میان آنها این سناتور آریزونایی انتخاب خوبی است.

به نوشته نیویورک‌تایمز او در گذشته نشان داده است که به اصول پایبند است و می‌تواند سیاست‌ورزی کند. برای همین است که او برای آحاد گسترده‌تری از رای‌دهندگان نسبت به رقیبان هم‌حزبی‌اش سخنرانی می‌کند.

در «سه‌شنبه بزرگ» 22 ایالت آمریکا پیش انتخابات برگزار می‌کنند. پس از آن انتخاب نهایی در این باره که کدام نامزد از دموکرات‌ها و کدامیک از جمهوری‌خواهان باید برگزیده شوند، صورت می‌گیرد. رای‌گیری درباره انتخاب رییس جمهور آینده آمریکا ماه نوامبر برگزار می‌شود. جورج بوش، رییس جمهور فعلی در این دوره نمی‌تواند ثبت نام کند.

کد خبر 42578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز