همشهری آنلاین: دنیس کوسینیچ (Dennis Kucinich)، نماینده دموکرات کنگره از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد.

اشپیگل آنلاین از واشنگتن گزارش داد، وی این مطلب را در مصاحبه‌ای که در روزنامه «پلین دیلر (Plain Dealer)» چاپ کلیولند منتشر شد، اعلام کرد. قرار است اعلام رسمی این تصمیم صورت گیرد.

این سیاستمدار 61 ساله از اوهایو پیش از این به دلیل رفتار افراطی‌اش در بسیاری از مسایل سیاسی، حاضرجوابی و عجیب و غریب بودنش توجهات را به خود جلب کرده بود. از جمله اظهارات او صحبت از ایجاد «وزارتخانه صلح» بود. وی حتی خواستار خلع دیک چنی از سمت معاونت جرج بوش، رییس جمهور آمریکا شده بود. علاوه بر این وی آنگونه که در یک مناظره تلویزیونی تایید کرده، یک بشقاب پرنده را دیده است.

کوسینیچ پس از آن بخت خود را برای نامزدی در انتخابات آمریکا از دست داد که وی در پیش انتخابات در نیوهمپشایر فقط توانست یک درصد آرا را از آن خود کند. همچون چهار سال پیش، او این بار هم بدون موفقیت به رقابت‌ها برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جبهه دموکرات‌ها وارد شد.

وی به این روزنامه گفت پس از این شکست قصد دارد بار دیگر برای انتخاب مجدد به سمت نمایندگی خود را آماده کند. همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز چهارم نوامبر اعضای جدید کنگره نیز انتخاب خواهند شد.

پیشروهای نامزدی ریاست جمهوری در جناح دموکرات‌ها هیلاری کلینتون، همسر رییس جمهور سابق آمریکا و سناتور باراک اوباما هستند. پیش انتخابات درون حزبی بعدی دموکرات‌ها روز شنبه در کارولینای جنوبی انجام می‌گیرد.

کد خبر 42583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز