پیمان معادی، بازیگر، نویسنده و کارگردان ۴۹ ساله‌ متولد نیویورک است که حتماً بازی او را در آثار بسیاری چون «درباره‌ی الی»، «جدایی نادر از سیمین»، «قصه‌ها»، «ملبورن»، «کمپ ایکس‌ری»، «ابد و یک‌روز» و... به‌خاطر دارید.

تماشاي زندگي در سالهاي جنگ

«بمب؛ یک عاشقانه» پس از فیلم «برف روی کاج‌ها»، دومین ساختهی سینمایی این هنرمند است که به حال و هوای زندگی در دههی ۶۰ و بمبارانهای تهران میپردازد. معادی در این فیلم به‌خوبی و با ظرافت توانسته زندگی بزرگ‌سالان و نوجوانان را در سال‌های جنگ بازسازی کند و مخاطب خود را از ابتدای فیلم درگیر این فضا بکند. حتماً تماشای این فیلم برای نوجوانهای امروزی که از آنروزها خاطرهای ندارد، تجربهی متفاوتی خواهد بود.

این فیلم که پیش از این در جشنوارهی ملی فیلم فجر هم نمایش داده شده بود و جایزهی ویژهی هیئتداوران و جایزهی بهترین طراحی لباس را کسب کرد، جایزهی بهترین فیلمنامه‌ی هشتمین دورهی جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک و جایزهی بهترین کارگردانی ششمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم بسفر ترکیه را نیز برای پیمان معادی به ارمغان آورده است.   

گفتنی است «النی کاریندرو»، آهنگساز مشهور یونانی سینمای جهان، ساخت موسیقی متن این فیلم متفاوت را برعهده داشته است.

***

بمب؛ یک عاشقانه (۱۳۹۶)

کارگردان: پیمان معادی

بازیگران: لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی و...

خلاصهی داستان: در میانهی سالهای جنگ و در اوج بمبارانهای تهران، روزگار همه با بیم و ترس میگذرد، اما در این میان هم میشود عاشقانهای شکل بگیرد.

کد خبر 425515

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha