غلامحسین ادب - سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی: محله‌ها و بوستان‌های محدوده شهرداری منطقه۱۳ از حضور معتادان و فروشندگان و خریداران موادمخدر در امان نیستند.

ادب

از این‌رو طرح ساماندهی معتادان و پاکسازی این اماکن هفتگی اجرا می‌شود. سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دراین‌باره می‌گوید: «تردد معتادان در منطقه ۱۳ بیشتر در محدوده محله‌هایی است که بافت فرسوده دارند. معتادان بیشتر در ناحیه یک در محله‌های صفا، شهید اسدی و زاهدی گیلانی‌ تردد می‌کنند و با تجمع و روشن کردن آتش در معابر این محله‌ها باعث نارضایتی شهروندان می‌شوند.

از این‌رو طرح ساماندهی و انتقال آنها هفتگی انجام می‌شود.» «غلامحسین ادب» ادامه می‌دهد: «معتادان، بوستان‌های منطقه را به‌عنوان پاتوق انتخاب می‌کنند که به دلیل وجود خرده‌فروشان موادمخدر در این مکان‌ها حضور دارند. هفته‌های گذشته هم طرح ضربتی جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر توسط کلانتری ۱۲۸ تهران‌نو در بوستان پیروزی محله حافظیه اجرا شد که در این طرح تعدادی از خرده‌فروشان موادمخدر دستگیر شدند.» 

  • پاکسازی مستمر

ریشه‌کنی مشکل حضور و تردد معتادان از محله‌ها، نیازمند به‌کارگیری راه‌حلی عملی است. ادب دراین‌باره می‌گوید: «یکی از راه‌حل‌های جمع‌آوری معتادان می‌تواند پاکسازی خرده‌فروشان موادمخدر از بوستان‌ها باشد چون وقتی خرده‌فروشان در بوستان حضور نداشته باشند قطعاً معتادان هم برای تهیه موادمخدر به بوستان‌ها مراجعه نمی‌کنند و اگر گشت کلانتری و مأموران بیشتر شود، نظم و امنیت در بوستان و محله‌ها افزایش می‌یابد. اکنون این منطقه برای استقرار موقت معتادان، مددسرا دارد اما به دلیل شرایط و ضوابط حاکم در مددسرای دوران این افراد حاضر به حضور در این مکان نیستند.»

  • خدمات مشاوره و غذای گرم

یکی از اقدامات مدیریت شهری منطقه ۱۳ در ساماندهی معتادان، اعزام آنها به مددسرا است. سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه دراین‌باره می‌گوید: «این مرکز هم مانند دیگر مددسراها امکانات رفاهی از جمله یک وعده غذای گرم، تختخواب، حمام و سرویس بهداشتی دارد و افراد با حضور در آنجا از خدمات مشاوره و روان‌شناسی، متادون‌درمانی و... بهره‌مند می‌شوند اما قوانین این مراکز به گونه‌ای است که معتادان نمی‌توانند شبانه‌روزی در این مکان مستقر شوند.» مددسرای منطقه ۱۳ در بزرگراه شهید دوران است و از ساعات ابتدایی شب تا ۵ صبح به معتادان و کارتن‌خواب‌ها خدمات ارائه می‌دهد.  

کد خبر 423958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha