چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی-دبیر تحریریه: آذر؛ ماه آخر پاییز، به نوعی زمان آماده شدن برای استقبال از فصل سرد زمستان است.

علی‌الله‌سلیمی-

در برخی روزها و شب‌های این ماه منتهی به فصل برف و باران می‌توان نشانه‌های تغییر فصل را به روشنی دید. ‌گاه به یکباره ابرهای باران‌زا از راه می‌رسند، آسمان تیره و تار می‌شود و لحظاتی بعد قطره‌های باران کوچه‌ها و خیابان‌های محله‌ها را خیس و بارانی می‌کند. نم نم باران به شهر صفا می‌دهد و خیلی‌ها را مشتاق آمدن به بیرون از خانه‌ می‌کند تا زیر باران قدم بزنند و از هوای مطبوع و دل‌انگیز یک روز بارانی در شهری که این روزها به ترافیک و آلودگی هوا شهره است،

برای مدت کوتاهی هم که شده لذت ببرند، اما اگر شدت باران زیاد شد، در چشم برهم‌زدنی جوی‌ها در حاشیه معابر لبریز و سرریز شده و زیر پای عابران در معابر به حوضچه‌های آب کدر آمیخته با انواع زباله تبدیل می‌شود که عبور از آن دشواری‌های خاص خود را دارد؛ تصویری که متأسفانه بیشتر روزهای بارانی در معابر شاهد آن هستیم. اما چه می‌شود کرد تا از همه لحظه‌های یک روز بارانی لذت ببریم و آن را به خاطره‌های خوب زندگی پیوند بزنیم.

کارشناسان معتقدند بخش قابل توجهی از چاره کار دست خود شهروندان است که با نریختن انواع زباله‌ در جوی‌ها می‌توانند تصویر زیباتری از یک روز بارانی در یادها بسازند. البته رویکرد مثبت شهرداری در انجام فعالیت‌های عمرانی اغلب پیشگیرانه و راهکار اصلی و نکته کلیدی در مواجهه با مشکلات احتمالی در این ایام است که همواره مورد اهتمام مدیران شهری است. به گونه‌ای که در اغلب محله‌های مناطق شرق تهران، فعالیت‌های پیشگیرانه از مدت‌ها قبل در دستور کار بوده و اکنون نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. با این حال، همکاری شهروندان با مسئولان می‌تواند مشکلات احتمالی را به حداقل رسانده و باعث دلپذیر شدن روزهای بارانی شود.  

کد خبر 423953

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha