موزه‌ی ملی ایران، نمایشگاهی را از نقش‌برجسته‌ها و طراحی کودکان از سرباز هخامنشی به نمایش گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی موزه‌ي ملی ایران، یک‌شنبه 13آبان 1397، همزمان با روز دانش آموز، نمایشگاه نقش برجسته و طراحی کودکان از نقش برجسته‌ي سرباز هخامنشی تخت‌جمشید كه از آمریکا بازگردانده شده، گشايش يافت.

آيين گشايش اين نمايشگاه، با حضور کودکان خالق آثار به نمایش درآمده و خانواده‌هايشان، دکتر جبرئیل نوکنده، مدیر موزه‌ي ملی ایران، زهرا فرمانی، مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی بادبادک و پیشکسوت آموزش و پرورش کودکان و نینا رضایی، رئیس اداره‌ي معرفی و آموزش موزه‌ي ملی ایران افتتاح شد.

این نمایشگاه، حاصل کارگروهی هنرجویان 5 تا 9 ساله‌ای است که هم‌زمان با برپایی نمایشگاه تک اثر «نقش برجسته سرباز هخامنشی استردادی از آمریکا» در موزه‌ي ملی ایران و به مناسبت روز جهانی کودک به بازدید آن در موزه‌ي ایران باستان رفته بودند و ضمن آشنایی با سرگذشت این سرباز ایرانی، یافته‌های خود را در یک کارگاه هنر‌های تجسمی با مربیگری الهام خسروی نقش زدند.

56 کار هنری، شامل 37 نقش برجسته با گِلِ رس و 19 تابلو طراحی با روان‌نویس آثار به‌نمايش درآمده در این نمایشگاه هستند. کودکان پديدآورنده‌ي اين آثار، در کارگاه برگزار‌شده، ضمن آشنایی با قصه‌ي به‌قول خودشان بسیار هیجان‌انگیزِ اين اثر، توانستند برداشت خود را در قالب آثار هنری به مرحله‌ي ظهور برسانند. اين دست‌ساخته‌ها توانایی‌های‌ كودكان را در درک و دریافت مفاهیم موزه و آثار تاریخی فرهنگی به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه به همت موزه‌ي ملی ایران، موزه‌ي مجازی بین‌المللی هنر کودک و آموزشگاه هنرهای تجسمی بادبادک برپا شده و تا جمعه 18 آبان پذیرای علاقه‌مندان‌ است.

نشاني موزه‌ي ملي ايران: میدان امام خمینی‌ره، خیابان امام خمینی‌ره، ابتدای خیابان سی تیر

 

دوچرخه

عكس: سايت موزه‌ي ملي ايران

کد خبر 421092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha