یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

اخیراً تصویر ویلایی مجلل در ارتفاعات تهران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

ویلا و تخریب طبیعت

 ویلایی که به رنگ‌های سرخ و سفید وسط کوه و روی شیبی بسیار تند ساخته شده است. اکبر شیخ‌زاده، رئیس اداره محیط‌زیست شمیرانات‌ ضمن تأیید این موضوع اظهار می‌کند که این ویلا خارج از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست ساخته شده است. به گفته وی، ساخت این ویلا داخل اراضی ملی بوده و از آنجایی که متولی اراضی ملی منابع طبیعی است، آنها باید در این‌باره پاسخگو باشند.

حسن شکری، رئیس اداره منابع طبیعی شمیرانات‌ در این‌باره توضیح می‌دهد: ویلایی که در دامنه‌های توچال ساخته شده است در منطقه‌ و اراضی ملی است که توسط شخصی تصرف شده است. ما در مراجع قضایی طرح شکایت کیفری کردیم ولی باتوجه به اینکه فرد سازنده در محدوده مذکور سند مالکیت دارد اعتراض ما کار به جایی نبرد.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی شمیرانات سند مالکیت فرد سازنده یک سند بسیار قدیمی است که اکنون اعتباری ندارد و از نظر منابع طبیعی آن محدوده جزو اراضی ملی است. وی با بیان اینکه بر اساس همین سند مالکیت سازنده توانسته از دادگاه بدوی رأی برائت بگیرد، تصریح می‌کند: منابع طبیعی به رأی دادگاه شکایت کرده و این پرونده در دادگاه تجدیدنظر در حال بررسی است.

کد خبر 420974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha