یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

مهدی علیپور -دبیرتحریریه: اول- وقت تغییر رسیده است. از این هفته با صفحات داخلی روزنامه خداحافظی کرده‌ایم و دوباره به همان شکل و شمایل قدیمی و در قطع ضمیمه منتشر می‌شویم.

مهدی علیپور |دبیرتحریریه

هرهفته یکشنبه‌ها با خبرها، گزارش‌ها و گفت‌وگوهایی از دل محله‌های پهنه شمالی تهران با شما هستیم. و دوباره صدای گله‌ها، شکایت‌ها، انتقادها، نیازها و خواسته‌های شما خواننده‌های سال و ماه محله خواهیم بود. اگر اهل مناطق یک، 3، 5 و 7 هستید دست بجنبانید و هرچه دل تنگ‌تان می‌خواهد با ما در میان بگذارید تا با پیگیری‌های خبرنگاران محله گره‌ای از مشکلات منطقه‌تان باز شود.

  • دوم

پرونده این شماره درباره دانش‌آموزان تک والد در منطقه یک است. بهانه‌اش هم معلوم است؛ روز دانش آموز. اما چرا منطقه یک؟ آمارها از فاجعه‌ای حکایت می‌کند که زیر پوست مدارس آرام و بی‌صدا در جریان است و آینده بچه‌ها را نشانه رفته است. آمار طلاق در شمیران بالاست و این‌طور که پیگیری‌های ما نشان می‌دهد بیش از نیمی از دانش‌آموزان این منطقه تک والد هستند! آموزش و پرورش چه کرده است؟ فعلاً هیچ.

حتی برخی از مشاوران مدارس از این موضوع بی‌اطلاعند و طبیعتاً خود را برای رویارویی با چنین بحرانی آماده نکرده‌اند. بگذریم از این موضوع که برخی مدارس اصلاً مشاور ندارند وآنها هم که دارند مهارتی برای کمک به پیشرفت و رشد عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان و تأمین بهداشت روانی آنها ندیده‌اند.

با این وضع، حجم آسیب‌های روحی و روانی که دانش‌آموزان تک والد با آن روبه‌رو هستند مثل روز روشن است. اگر بپذیریم مدرسه خانه دوم بچه‌هاست و آنها بیشترین زمان زندگی‌شان را پشت نیمکت‌های کلاس درس و در ارتباط با معلم و همسالانشان می‌گذرانند باید قبول کنیم نبود حمایت‌های اجتماعی لطمه‌های جبران‌ناپذیری به شخصیت این دانش‌آموزان وارد می‌کند و بلایی سر آنها می‌آورد که احتمالاً در بزرگسالی ظهور و بروز پیدا می‌کند. پس تا بیش از این دیر نشده بحران دانش‌آموزان تک والد را جدی بگیریم و فکری به حال آنها کنیم.

کد خبر 420972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha