همشهری آنلاین: به گفته محققان، رژیم غذایی گیاهی شامل میوه، سبزی‌جات، مغزی‌جات آجیلی، حبوبات و دانه‌ها می‌تواند به کاهش دیابت نوع۲ کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه لندن، رژیم غذایی گیاهی علاوه بر بهبود سلامت بدن، موجب کاهش فاکتورهای پرخطر ابتلا به دیابت نوع۲ و بیماری‌های قلبی می‌شود.

در این مطالعه، محققان وضعیت ۴۳۳ فرد را که در اواسط دهه ۵۰ سال زندگی‌شان بودند بررسی کردند. نتایج مطالعه آشکار ساخت کیفیت زندگی، از هر دو لحاظ جسمی و احساسی، به شکل قابل توجهی بهبود یافت و علائم افسردگی نظیر دردهای عصبی هم در افراد بعد از پیروی از رژیم غذایی گیاهی بهبود قابل توجهی داشت.

محققان مصرف سیب زمینی شیرین را به افراد دیابتی توصیه می‌کنند. سیب زمینی شیرین در مقایسه با سیب زمینی سفید فیبر بیشتری دارد. افراد مبتلا به دیابت نوع۲ می‌توانند با مصرف این نوع سیب زمینی میزان قندخون‌شان را کنترل کنند.

مصرف غلات کامل نظیر جودوسر، برنج قهوه‌ای و گندم برای افراد مبتلا به دیابت سودمند است چراکه سرشار از فیبر محلول بوده و هضم‌شان بطول می‌انجامد.

سبزی‌جات به رنگ سبز تیره نظیر کلم بروکلی، اسفناج، کلم و انواع سبزی‌های دیگر هم مملو از فیبر و منیزیم هستند که به تنظیم میزان قندخون کمک کرده و می‌توانند روند جذب گلوکز را کُند نمایند.

کد خبر 420795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha