همشهری آنلاین: رسانه های افغانستان اعلام کردند که بر اثر انفجار یک دستگاه موتورسیکلت بمب گذاری شده در نزدیکی ستاد انتخاباتی یک نامزد مجلس نمایندگان دراستان «تخار» ۱۲ تن کشته و حدود ۳۰ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، این منابع خبری زمان انفجار را حدود ساعت 12 امروز شنبه گزارش کردند و هدف حمله را ستاد انتخاباتی «نظیفه» یکی از نامزدان دور سوم انتخابات مجلس در شهرستان «رستاق» ، استان تخار بوده که تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است.

یک مقام پلیس در استان «لوگر» در جنوب استان کابل امروز اعلام کرد که بر اثر انفجار بمب در یک مراسم عروسی در شهرستان «محمد آغه» چهار شهروند کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

«شاه پور احمد زی» به رسانه های محلی افغانستان گفته که این انفجار شب گذشته در روستای «سنگ سفید» شهرستان محمدآغه رخ داد و زخمی های این رویداد به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی گفت که تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این بمب گذاری را در این مراسم عروسی بر عهده نگرفته است اما پلیس بررسی های خود را برای شناسایی مجرم یا مجرمان آغاز کرده است.

منابع خبری افغانستان همچنین روز شنبه اعلام کردند که «قاری رحمت الله» که به عنوان عنصر هدایتگر گروه تروریستی داعش در افغانستان شناخته می شد به اسارت گروه طالبان در آمده است.

این منابع خبری نوشته اند که وی یک ماه پیش در شهرستان «چهارسده» استان «غور» به اسارت طالبان در آمده و اکنون در نزد آنها زندانی است، وی یکی از افراد مهم داعش و طراح اصلی حملات انتحاری و بمب گذاری های آنها خوانده می شود و گفته شده که وی مسئول کشتار 33 غیر نظامی در حومه شهر فیروزکوه مرکز استان غور نیز هست.

«محب الله محب» سخنگوی استاندار «فراه» افغانستان هم امروز اعلام کرد که پنج عضو گروه طالبان در یک حمله هوایی نیروهای ارتش در شهرستان «خاک سفید» این استان کشته شدند.

کد خبر 419072

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha