همشهری آنلاین: نیروهای طالبان با انجام مجموعه‌ای از حملات که از شنبه ۱۴ مهر آغاز شد ارتباط کابل با بخش‌هایی از مرکز و جنوب افغانستان را قطع کرده و در ۱۰۰ کیلومتری کابل قرار گرفتند.

طالبان

به گزارش ايسنا، در ۲۴ ساعت گذشته، جنگجویان طالبان به بخش‌هایی از ولایت‌های غزنی و میدان وردک افغانستان حمله کرده که در نتیجه، ارتباط کابل با شماری از ولایت‌ها در مرکز و جنوب این کشور قطع شده است. این نبرد که شامگاه شنبه آغاز شد تاکنون نیز ادامه دارد و مناطقی که در آن درگیری جریان دارد، کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با کابل فاصله دارد.

عارف نوری، سخنگوی والی ولایت غزنی در گفت‌وگو با رادیو بین‌المللی فرانسه گفت که شب گذشته ۱۴ مهر، طالبان سه پل را در مسیر شاهراه کابل-قندهار منفجر کردند که در نتیجه آن، رفت و آمد در این مسیر مختل شده است.

سخنگوی والی غزنی همچنان تایید کرد که درپی حمله طالبان به بخش‌هایی از این ولایت، یک سرباز ارتش کشته شده و ۲ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
نیروهای بین‌المللی نیز برای پس زدن این حمله طالبان که از دیشب آغاز شده، طالبان را با راه اندازی حمله‌های هوایی هدف قرار داده‌اند.
سخنگوی والی غزنی می‌گوید که در یکی از این حمله‌های هوایی، ۴ تن از جنگجویان طالبان کشته شده و ۳ تن دیگرشان زخمی شدند.

هرچند تاکنون آمار دقیقی از تلفات این حمله طالبان در دست نیست اما وزارت کشور افغانستان می‌گوید که تاکنون ۶ سرباز پلیس شامل یکی از فرماندهان محلی در وردک کشته شده‌اند.

طالبان ادعا می‌کنند که از دیشب موفق شده منطقه سیدآباد ولایت میدان وردک را تصرف کند اما مقام‌های محلی سقوط سیدآباد را رد می‌کنند.

طالبان، شب گذشته از تمامی شرکت‌های مسافربری خواسته بود تا از بزرگ‌راه کابل-قندهار رفت و آمد نکنند.

طالبان در اعلامیه‌ای تاکید کرده بودند که از تاریخ ۱۵ مهر، حمله‌های گسترده‌ای را به شماری از ولایت‌ها در این مسیر به راه می‌اندازد.

ولایت‌های غزنی و میدان وردک در همسایگی کابل هستند و از جمله ولایت‌های کلیدی افغانستان به شمار می‌روند.

کارشناسان بر این باورند که طالبان با راه اندازی حمله‌های گسترده علیه این ولایت‌ها، قدرت‌نمایی می‌کند تا در گفتگوهای صلح، دست بالایی داشته باشد.

کد خبر 418564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha