همشهری آنلاین: در حمله نیروهای طالبان به ایستگاههای بازرسی در دو ولایت افغانستان واقع در جنوب شرقی این کشور دست‌کم ۲۲ مامور امنیتی از حمله یک فرمانده پلیس کشته شدند.

طالبان در دو ولایت افغانستان دستکم ۲۲ نیروی امنیتی را کشتند

به گزارش يورونيوز، رحمت الله یارمال، ولی ولایت زابل که یکی از حملات در آن صورت گرفته به خبرگزاری رویترز گفت: در حمله روز یکشنبه به ولسوالی میزان، منطقه ای واقع در جنوب ولایت زابل، رئیس پلیس منطقه در جریان درگیری مسلحانه با شورشیان طالبان کشته شده است.

بر اساس این گزارش در دیگر حمله صورت گرفته، ۲۱ تن از سربازان مستقر در یک ایستگاه بازرسی در «پشت رود» منطقه ای واقع در ولایت فرح نیز قربانی حمله مسلحانه نیروهای طالبان شده اند.

شورشیان طالبان در این حمله همچنین ۱۱ سرباز را اسیر خود کرده و سلاح های آنها را به غنیمت گرفته اند.

طالبان بلافاصله پس از انجام این حملات مسئولیت آنرا بر عهده گرفت. ذبیح الله مجاهد، سرکرده نیروهای طالبان در بیانیه ای اعلام کرد: «حملات شنبه شب رزمندگان ما با کشته شدن یک رئیس پلیس و ۲۵ سرباز افغان در دو ولایت همراه بوده است.»

طالبان هفته گذشته از مردم افغانستان خواستند انتخابات ۲۰ اکتبر در این کشور را تحریم کنند. به اعتقاد شورشیان مسلح درگیر با دولت مرکزی دراین کشور آمریکا با دستمایه قراردادن مشارکت مردم در انتخابات قصد دارد بر مشروعیت قدرت و حضور خود در این کشور بیافزاید.

این ادعا در حالی مطرح می شود که خبرگزاری ها روز شنبه از ملاقات فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان با نمایندگان گروه طالبان در دوحه خبر داده بودند، دیداری که شورشیان طالبان در بیانیه ای صحت آنرا مورد تایید قرار دادند.

طالبان چندی است که بر شدت و تعداد حملات در مناطق استراتژیک افغانستان افزوده اند تا هر چه سریعتر به آنچه از سوی آنها به عنوان هدف اصلی مبارزه بر ضد دولت مرکزی اعلام شده دست پیدا کنند.

نبرد برای بیرون راندن نیروهای خارجی، سرنگون کردن دولت تحت حمایت غرب و تشکیل دولتی منطبق با دیدگاه خاص مذهبی خود از جمله این اهداف اعلام شده است.

کد خبر 419161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha