همشهری‌آنلاین: وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که تادین خان، برادر ژنرال عبدالرازق به عنوان سرپرست فرماندهی پلیس قندهار آغاز به کار کرده‌است.

 در بیانیه وزارت کشور افغانستان آمده است، بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و نظر ریاست‌جمهوری، برادر ژنرال عبدالرازق، تادین خان به سمت سرپرست فرماندهی پلیس قندهار منصوب می‌شود.

عبدالرازق و ژنرال مومن حسین‌خیل، رئیس امنیت ولایت قندهار پنج‌شنبه 26 مهر در یک تیراندازی که گفته می‌شود از سوی محافظ والی قندهار انجام شده، کشته شدند.

این رویداد در پایان یک نشست امنیتی رخ داد که در آن مقام‌های محلی و فرمانده آمریکایی ناتو حضور داشتند.

طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا،امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که شواهد به دست آمده نشان می‎دهد، سربازی که به ژنرال عبدالرازق شلیک کرده، دقایقی قبل از حمله با «آن سوی مرز» ارتباط تلفنی داشته است. عبارت «آن‌ سوی مرز» را مقام‌های افغان در طول ۱۵ سال گذشته برای اشاره به پاکستان به کار برده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، محمد معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان بعد از مرگ ژنرال عبدالرازق در راس یک هیأت بلند پایه به قندهار رفت.

او در یک نشست خبری در قندهار گفت، شخصی که به عنوان محافظ استخدام شده بود، شناسنامه جعلی داشته‌است.

استانکزی گفت، نام مهاجم نیز حقیقی نبوده و بررسی‌های لازم برای استخدام او انجام نشده‌است.

رئیس امنیت ملی افغانستان گفت، مشخص شده که این فرد ۱۵ دقیقه قبل از حمله با آن سوی مرز ارتباط داشته و حدود دو و نیم دقیقه صحبت کرده و دستور گرفته ‌است.

او معتقد است که دشمنان افغانستان این توطئه را در خارج مرزهای این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند و برنامه‌ريزي زیادی نیز برای اجرا چنین حمله‌ای انجام شده است.

کد خبر 419873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha