همشهری آنلاین: حدود ۲۵ نفر از افراد ارتشی و خدمه بالگرد با سرنگونی یک بالگرد در فراه در جنوب غربی افغانستان کشته شدند. در رویدادی دیگر طی یک عملیات انتحاری در نزدیکی زندان کابل هفت نفر کشته شدند.

به گزارش دويچه وله، به گفته منابع محلی ولایت فراه، در جریان سرنگونی یک بالگرد ارتش افغانستان در این منطقه ۲۵ نفر کشته‌ شده‌اند.

گفته می‌شود که برخی از مقام‌های عالیرتبه دولتی از جمله یک مقام ارشد ارتش و دو عضو شورای ولایتی فراه در میان کشته‌شدگان هستند.

بنا به گزارش‌ها، بالگرد یادشده از ولسوالی اناردره در ولایت فراه به سمت هرات در حرکت بوده و در حین پرواز به علت نقص فنی در منطقه جال‌غازی سقوط کرده است.

گفته می‌شود که با سقوط  بالگرد تمام سرنشیان ارتشی به همراه دو خلبان کشته شده‌اند.

نام و سمت قربانیان این حادثه هنوز به طور دقیق روشن نشده است.

گروه طالبان مدعی است که بالگرد توسط افراد این گروه هدف قرار گرفته است.

  • حمله انتحاری در نزدیکی بزرگ‌ترین زندان افغانستان

همزمان در جریان حمله یک مهاجم انتحاری به اتوبوس حامل کارکنان زندان پلچرخی، بزرگ‌ترین زندان افغانستان در کابل دست کم هفت نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بصیر مجاهد، سخنگوی پلیس کابل می‌گوید، در جریان این حمله در نزدیکی زندان پلچرخی در بامداد چهارشنبه نهم آبان (۳۱ اکتبر) پنج نفر نیز زخمی شده‌اند.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، مهاجم پیاده بوده و هنگام ورود اتوبوس به این زندان واقع در شرق پایتخت افغانستان حمله را انجام داد.

تا به‌حال کسی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما در ماه‌های گذشته گروه داعش خود را مسئول اکثر حملات انتحاری در کابل خوانده است.

چند روز پیش نیز یک حمله‌کننده انتحاری خود را در نزدیکی ورودی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در کابل منفجر کرد و دست کم یک نفر را به کشتن داد و شش نفر را زخمی کرد.

کد خبر 420625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha