همشهری آنلاین: رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی سه‌شنبه 25 دی مجلس در مورد سفر اخیر جرج بوش به خاورمیانه سخن گفت.

به گزارش ایرنا رییس غلامعلی حدادعادل در این باره گفت: قدرت و محبوبیت ایران در منطقه، با توپ و تانک وسلاح به دست نیامده است بلکه چون ایران از آرمانها و ارزشها حمایت می‌کند، در منطقه قدرتمند است.

حدادعادل اظهار داشت: یکی از اهداف این سفر آنگونه که خود او به همکارانش اعلام کرد، به اصطلاح مهار خطر ایران در منطقه است.

وی تاکید کرد: طرح ایجاد اختلاف میان ایران و همسایگان به ویژه کشورهای عربی که از آن به ایران هراسی تعبیر شده است از اول انقلاب تاکنون وجود داشته اما به نتیجه نرسیده است.

حداد عادل تصریح کرد: جورج بوش سعی می‌کند با وارد کردن انواع اتهامات به ایران در این سفر، طرفی ببندد. وی توجه ندارد که راز قدرتمندی ایران حق‌طلبی، عدالت خواهی و دفاع از مظلومان است.

رییس مجلس ادامه داد: ایران چون از استقلال ملتها حمایت می‌کند و با سلطه آمریکا در منطقه مخالف است در منطقه قدرتمند است و میان مردم مظلوم منطقه محبوبیت دارد.

حدادعادل افزود: نشانه بارز ظلم آمریکا حمایت بی‌حساب کاخ سفید از رژیم صهیونیستی است که ‪ ۶۰‬سال است بر مردم مظلوم فلسطین ظلم و ستم روا می دارد.

وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران چون از این آرمانها و ارزشها حمایت می‌کند در منطقه قدرتمند است و گرنه قدرت ایران با توپ و تانک و سلاح به‌دست نیامده است.


او خاطرنشان کرد که تفاوت ایران و آمریکا در این است که آمریکا ظلم و ستم می‌کند. برتری طلب است و غیرمنطقی عمل می‌کندو برای تحکیم قدرت خود توپ و تانک و سلاح استفاده می‌کند. در واقع رقابتی که وجود دارد حق و عدالت با ناراستی و ظلم است.

رییس مجلس افزود: سخن ایران سخن فطرت و وجدان همه انسانها، ملتها و مسلمانان است و این سخن است که پیروز است و با این سخن این قدرت الهی مهار نخواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درگذشت استادان دکتر جعفر شهیدی و آیت الله مجتهدی را تسلیت گفت و اظهار داشت: این دو خدمتگزار بزرگ هر دو نمادی از دیانت بودند که یکی در حوزه و دیگری در دانشگاه به تدریس مشغول بود.

رییس مجلس گفت: من این توفیق را داشتم که با این دو استاد بزرگ آشنا و از مقام علمی و معنوی آن‌ها در حد استطاعت خود درک کنم.

وی همچنین با اشاره به ‪ ۲۷‬آذرماه سالروز شهادت نواب صفوی و خلیل طهماسبی گفت: آنان چون ستارگان درخشانی در شب سیاه ظلم و ستم درخشیدند و پرده سیاه شب را دریدند و با نثار جان خود چراغ مبارزه را روشن و راه فداکاری را به آیندگان آموختند.

رییس مجلس همچنین خبر داد که روز دوشنبه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مقام معظم رهبری دیدار داشته‌اند و این دیدار در ادامه دیدارهایی است که ایشان با کمیسیون‌های مجلس داشتند.

کد خبر 41806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز