دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم انگلیسی "تاوان" جایزه بهترین فیلم را در مراسم اهدای جوایز کره طلایی که امسال به خاطر اعتصاب نویسندگان هالیوود از شکوه و جلال همیشگی‌اش خبری نبود، دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بورلی‌هیلز کالیفرنیا درام رومانتیک "تاوان" که اقتباسی از رمان پرفروش یان مک‌اوان است، 13 ژانویه (24 دی) کره طلایی بهترین موسیقی متن را هم دریافت کرد.

تهدید بازیگران فیلم‌ها در مورد بایکوت مراسم در حمایت از اعتصاب فیلم‌نامه‌نویسان باعث شد که ترتیب‌دهندگان کره طلایی نمایش پرتجمل فرش قرمز و مراسم شام مجلل پس از اهدای جوایز را لغو کنند.

آنچه برای ترتیب‌دهندگان جوایز، انجمن روزنامه‌نگاران خارجی مقیم هالیوود، باقی ماند این بود که برندگان شصت و پنجمین دوره جوایز کره طلایی را در یک کنفرانس خبری معمولی در هتل بورلی هیلتون اعلام کنند.

مجسمه کره طلایی AFP

جوایز اصلی امسال بین چهار فیلم به تساوی هر کدام دو جایزه توزیع شد و هیچ فیلم منفردی در صدر قرار نگرفت تا بتوان بر این اساس در مورد برندگان جوایز اسکار که در 24 فوریه (5 اسفند) در هالیوود اهدا می‌شود، پیش‌بینی به عمل آورد.

فیلم تیره و تار "پیرمردان بدون کشور" ساخته برادران کوئن که امید زیادی به برنده شدن آن می‌رفت، جایزه اصلی و نیز جایزه بهترین کارگردان را از دست داد، و جولیان شنابل برای فیلم   The Diving Bell and the Butterfly  کره طلایی بهترین کارگردانی را به دست آورد.

این فیلم  که درباره یک فرد دچار سکته مغزی است که خاطراتش را با پلک‌زدن دیکته می‌کند، همچنین جایزه بهترین فیلم  خارجی را به دست آورد.

فیلم "تاوان" که نامزدی در هفت رشته در صدر فهرست فیلم‌های نامزد جوایز قرار داشت، نتوانست هیچکدام از جوایز بازیگری زن و مرد را برای هنرپیشه‌های انگلیسی فیلم کیرا نایتلی و جیمز مک‌آوی به دست آورد.

اما در عوض  دو اسطوره بازیگری زاده انگلیس این جوایز را به دست آوردند.

دانیل دی‌ لویس جایزه بهترین بازیگر را برای بازی در فیلم There Will Be Blood 
به دست آورد و جرج کلونی، ویگو موتنسن، دنزل واشنگتن و نیز مک‌‌آوری را پشت سر گذاشت.

در میان زنان هم جولی کریستی 66 ساله جایزه بهترین زن بازیگر در رده فیلم‌های درام را برای بازی در نقش یک زن مبتلا به آلزایمر را در فیام " دور از او" به دست آورد.

این فیلم اولین نقش‌آفرینی عمده سینمایی کریستی  پس از ده  سال است و دریافت این کره طلایی 42 سال پس از نامزدی او برای کره طلایی در فیلم برنده جایزه اسکار "محبوب" است.

رقبای کریستی برای این جایزه کیت بلانشت، آنجلینا جولی، و کیرا نایتلی  بودند.
در رده فیلم‌های موزیکال فیلم  Sweeney Todd  ساخته تیم برتون برنده اصلی بود و علاوه بر جایزه بهترین فیلم موزیکال و  جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم‌های موزیکال یا کمدی را برای جانی‌ دپ به ارمغان آورد که اولین کره طلایی بازیگری او محسوب می‌شد.

ستاره فرانسوی ماریون کوتیار جایزه بهترین هنرپیشه زن  در یک فیلم موزیکال یا کمدب را برای بازی در نقش خواننده شهیر فرانسوی، ادیت پیاف، در فیلم "La Vie En Rose"  به دست آورد.

در رده بازیگران نقش دوم، کیت بلانشت، بازیگر زن استرالیایی به خاطر بازی در نقش باب دیلن، خواننده مرد مشهور آمریکایی،در فیلم "من آنجا نیستم"  و خاویر باردم به خاطر بازی در نقش یک قاتل حرفه‌ای در فیلم "پیرمردان بدون کشور"  کره طلایی گرفتند.

کد خبر 41790

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز