سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم‌های "جایی برای پیرمردها نیست" و "خون به پا می‌شود" با نامزد شدن برای هشت جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد در راس سایر فیلم‌ها قرار گرفتند.

به گزارش آسوشیتدپرس از بورلی هیلز در کالیفرنیا مراسم اعلام نامزدهای جوایز اسکار سه‌شنبه 22 ژانویه (2 بهمن) در حالی برگزار شد که  هنوز  معلوم نیست آیا ستا‌ره‌های سینما با شکستن صف  نویسندگان اعتصابی هالیوود در مراسم اهدای جوایز شرکت خواهند کرد یا نه.

جاش برولین در نمایی از فیلم جایی برای پیرمردها نیست- فرانس پرس

فیلم "جایی برای پیرمردها نیست" یک ماجرای جنایی دریاره به هم خوردن یک معامله مواد مخدر است، و "خون به پا خواهد شد" یک حماسه تاریخی که در سال‌های شکوفایی صنعت نفت در کالیفرنیا می‌گذرد، برای اسکار بهترین فیلم با رمانس محزون "تاوان"، کمدی حاملگی "جونو" و درام حقوقی "مایکل کلایتون" رقابت خواهند کرد.

فیلم‌های "تاوان"  و "مایکل کلایتون" با هر کدام هفت نامزدی جایزه اسکار از جمله برای بهترین بازیگر مرد برای جورج کلونی در نقش اول فیلم "کلایتون" در رده دوم از لحاظ تعداد نامزدی قرار دارند.

بازیگران نقش اول در فیلم "تاوان" کیرا نایتلی و جیمز مک‌آوی  نامزد جایزه نشدند و تنها بازیگر این فیلم که نامزد شد سائوریس رونین برای بهترین بازیگر زن نقش دوم بود.

کیت بلانشت - رویترز

کیت بلانشت، برنده قبلی جایزه اسکار، امسال دو نامزدی را برای بهترین نقش اول زن در فیلم تاریخی "الیزابت: عصر طلایی" و برای بهترین بازیگر نقش دوم زن در فیلم "من در آنجا نیستم" درباره زندگی باب دیلن به دست آورد.

در مورد نامزدهای  رده‌های بازیگری پیش‌بینی‌ها درست درآمد- به جز چند استثتا، از جمله نامزدی لورا لینی برای بهترین بازیگر زن به خاطر بازی در فیلم "وحشی‌ها" و نامزدی تامی لی جونز برای بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در فیلم "در دره الاه".

به نظر می‌رسد در رده بهترین بازیگر زن رقابت اصلی میان جولی کریستی برنده پیشین اسکار به خاطر  بازی در فیلم "محبوب" و نامزدشده به خاطر بازی در نقش یک زن مبتلا به بیماری آلزایمر در فیلم "دور از او"  و ماریون کوتیار به خاطر بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم "La Vie En Rose"  باشد

در عین حال نباید رقابت قوی بلانشت، لینی و بازیگر تقریبا تازه‌آمده "الن پیج" در نقش یک نوجوان باردار در فیلم "جونو" را نادیده گرفت.

دانیل دی‌لوئیس برنده جایزه اسکار به خاطر بازی "در پای چپ من" یک نامزدی دیگر برای بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در نقش یک بارون نفتی خودنما را در فیلم "خون به پا خواهد شد" کسب کرد و شانس زیادی برای برنده شدن دارد.

-رویترز - نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد

به جز دی‌لویس، جرج کلونی، ویگومورتنسن برای در نقش یک عضو مافیای روسی در "وعده‌های شرقی" و تامی لی جونز، نامزد دیگرد بخش بازیگری نقش اول مرد، جانی دپ برای بازی در فیلم Sweeney Toddاست که قبلا جایزه کره طلایی را برای او به ارمغان آورده بود.

نامزدهای بهترین بازیگر نقش دوم مرد

در رده بهترین بازیگر نقش دوم مرد، به نظر می‌رسد خاویر باردم در نقش یک قاتل حرفه‌ای در فیلم "جایی برای پیرمردها نیست"، با توجه به  که قبلا جایزه کره طلایی را هم برده است، بهترین شانس را داشته باشد.

باردم باید با کیسی افلک برای فیلم "ترور جسی جیمز بوسیله کوارد رابرت فورد"، فیلیپ سیمور هافمن برای فیام "جنگ چارلی ویلسون، هال هالبروک برای فیلم "به درون حیات وحش" و تام ویلکینسون برای فیلم "مایکل کلایتون" رقابت کند.

نامزدهای بهترین بازیگر نقش دوم زن - رویترز

در رده بازیگر نقش دوم زن نیز بلانشت  و رونین باید با روبی دی برای فیلم "گانگستر آمریکایی"، آمی رایان برای فیلم "Gone Baby Gone “، و تیلدا سوینتون برای فیلم "مایکل کرایتون" رقابت کنند.

در رده بهترین کارگردان، تونی گیلروی برای "مایکل کلایتون"، پل توماس آندرسون برای "خون به پا خواهد شد"، اتان و جوئل کوئن برای "جایی برای پیرمردها نیست"، جیسون ریتمن برای "جونو" جولیان اشنابل برای " "The Diving Bell and the Butterfly." نامزد شدند.
کوئن‌ها و آندرسون برای نوشتن فیلمنامه‌های اقتباسی فیلم‌های خود هم نامزد اسکار هستند.

نامزدهای بهترین کارگردانی

اما بازنده‌های امسال:
بازیگرانی که نامشان در میان نامزدهای اسکار دیده نمی‌شد از جمله آنجلینا جوای برای "قلب توانا"، هلن بونهام کارتر برای فیلم "Sweeney Todd و امیل هیرش برای فیلم "به درون حیات وحش" بودند.

شون پن نیز به خاطر کارگردانی "به درون حیات وحش"  نامزد نشد و ادی ودر هم در رده موسیقی نامزدی به دست نیاورد.

همچنین فیلم موزیکال پرفروش امسال Hairsprayدر  نامزدی اسکار به کلی نادیده گرفته شد.

در مقابل فیلم "افسون‌شده"، یک داستان پریان کمدی، سه نامزدی در میان پنج نامزد بهترین ترانه‌ها به دست آورد.

مایکل مور که با ساختن فیلم‌های مستند انتقادیش به شهرت رسیده است؛ با فیلم "سیکو" درباره نظام بهداشتی آمریکا در رده فیلم‌های مستند نامزد شده است.

 در میان نامزدهای بهترین فیلم‌‌های مستند، فیلم‌های درباره  "جنگ با ترور" غلبه دارند و "سیکو" باید با فیلم‌های "بی‌کرانه در نگاه"، "عملیات بازگشت به وطن: نوشتن تجربیات دوران جنگ" و "تاکسی به طرف تاریک " رقابت کند.

نامزدهای جوایز اسکار را در اغلب رده‌ها،شعبه‌‌های اختصاصی آکادمی هنرها و علوم سینمایی آمریکا مانند بازیگران، کارگردانان، نویسندگان و غیره انتخاب می‌کنند. کل اعضای آکادمی که شامل حدود 5800 نفر می‌شوند، برای انتخاب نامزدهای بهنرین فیلم می‌توانند رای دهند و برندگان در همه رده‌ها در مراسم نهایی را هم می‌توانند انتخاب کنند.

Writers Guild of America

در صورتی که مشکلی پیش نیاید و اعتصاب اتحادیه نویسندگان هالیوود برگزاری مراسم اسکار را به هم نزند، این مراسم در 24 فوریه (5 اسفند) در سینمای کداک  هالیوود برگزار خواهد شد.

 مجرای مراسم امسال که تلویزیون ABC آن را به طور مستقیم پخش خواهد کرد، جان استوارت – مجری برنامه مشهور The Daily Show در شبکه کمدی سانترال است - که دو سال پیش هم میزبان مراسم بود.

کد خبر 42406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز