یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فایده‌بخش نبودن تستوسترون خوراکی در سالمندان، بک فرآیند سلولی زمینه‌ساز بیماری پارکینسون و تاثیر محافطتی نشانگان داون در برابر سرطان یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

تستوسترون چشمه جوانی نیست

سی‌بی‌اس نیوز: بر اساس یک پژوهش جدید مصرف خوراکی مکمل‌های تستوسترون در یک دروه شش ماهه بررسی در مردان سالمند کارکرد شناختی را بهبود نمی‌بخشد، تراکم استخوانی را بالا نمی‌برد و کیفیت زندگی را بهبود نمی‌بخشد. بر اساس این تحقیق که نتایج آن در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، مردانی که این مکمل‌ها را دریافت کرده بودند، همچنین میزان پایین‌تر کلسترول خوب یا HDL داشتند و با احتمال بیشتری در معرض ابتلا به سندروم متابولیک قرار می‌گرفتند.پژوهشگران معتقدند تستوسترون خوراکی ممکن است به همان اندازه ژل‌ها، برچسب‌ها و تزریقات تستوسترون که میزان پایدارتر و مداوم‌‌تر این هورمون را پدید می‌‌‌آورند، موثر نباشند.

آغازگر احتمالی پارکینسون یافت شد

ای‌بی‌سی‌ نیوز: بر اساس یک تحقیق جدید در آمریکا یک نقص در یک فرآیند سلولی به  نام اتوفاژی که در آن سلول‌ها مولکول‌های آسیب‌دیده خود را هضم و بازیافت می‌کنند، ممکن است آغازگر علائم  بیماری پارکینسون باشد. این بافته بالقوه می‌توانند به تولید داروهای جدید برای درمان علائم این بیماری، البته نه علاج این بیماری، بینجامند. به گفته آنا ماریا کوئروو، زیست‌شناس سلولی و سرپرست این تحقبق، مشکلات در این فرآیند سلولی همچنین با سایر بیماری‌های تحلیل‌برنده عصبی مانند بیماری‌های آلزایمر و هانتینگتون هن ارتباط داده شده است، گرچه مکانیسم‌های اختصاصی مشکل‌آفرین در این بیماری‌ها متفاوت هستند.

میزان پایین سرطان در مبتلایان به نشانگان داون

ام‌‌‌اس‌ان‌بی‌سی: پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که افراد مبتلا به نشانگان داون ممکن است میزان‌های بالاتر  پروتئینی را دارا باشند که آنها را ار سرطان محافظت می‌کند. افراد مبتلا  به نشانگان داون به جای دو نسخه معمول،سه نسخه از کروموزوم 21 دارند، در نتیجه نسخه‌هایی اضافی از همه ژن‌های روی این کروموزوم و همه پروتئین‌هایی که این ژن‌ها تولید می‌کنند، خواهند داشت. دانشمندان بر روی ژن Ets2 متمرکز شده‌اند و دریافته‌اند که این ژن در موش‌ها  ایجاد مقادیر زیاد پروتئینی را باعث می‌شود که در برابر  سرطان روده بزرگ محافظت ایجاد می‌کند

کد خبر 41691

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز