همشهری آنلاین: در ادامه راهپیمایی های هفتگی شیعیان بحرین، امروز هم پس از اقامه نماز جمعه ، شمار زیادی از نمازگزاران با راهپیمایی در اطراف مسجد امام جعفر صادق (ع) از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعی، این کشور حمایت کردند.

شیعیان بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم راهپیمایی کردند

به گزارش روز جمعه ایرنا، منابع خبری شیعیان بحرین گزارش دادند : در این راهپیمایی که در نخستین جمعه ماه محرم در منطقه الدراز منامه برگزار شد ، تظاهر کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم شعار دادند و اعلام کردند که به عهد خود با او وفادار هستند.

شیخ عیسی قاسم پس از 2 سال حصر خانگی نیروهای امنیتی رژیم آل‌ خلیفه، 18تیرماه گذشته برای درمان وارد لندن شد که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و دوم مردادماه تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت.

منابع بحرینی سه هفته پیش با اعلام مرخص شدن آیت الله عیسی قاسم از بیمارستان ، گفتند که با نظر پزشکان ادامه درمان رهبر شیعیان بحرین در خارج از بیمارستان انجام خواهد شد.

شیخ عیسی قاسم از آغاز محرم امسال با حضور در یکی از مراکز اسلامی لندن در میان عزاداران سیدالشهدا (ع) سوگواری کرد.

از سوی دیگر نظامیان رژیم آل خلیفه طی روزهای گذشته با پشتیبانی خودروهای نظامی ، بسیاری از نمادهای عاشورایی در بخش های مختلف بلاد قدیم بحرین را تخریب کرده است .

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی آل خلیفه امروز هم برای یکصد و سیزدهمین هفته متوالی به محاصره امنیتی منطقه الدراز و منزل آیت الله عیسی قاسم به طور مستمر ادامه دادند و از برگزاری نماز جمعه شیعیان بحرین مانند هفته های گذشته جلوگیری کردند و نمازگزاران نماز جمعه خود را فرادی خواندند.

بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر به تازگی اعلام کرد که دولت بحرین از آغاز انقلاب مردمی تاکنون 738 نفر را سلب تابعیت کرده است.

جمعیت ملی - اسلامی الوفاق' (بزرگترین جریان مخالف دولت بحرین) تیر ماه گذشته اعلام کرد: از آغاز انقلاب این کشور در سال 2011 میلادی (1390 ) تاکنون 5 هزار و 98 نفر قربانی شکنجه در زندان های آل خلیفه شده اند.

این جمعیت افزود: تنها طی شش ماه اول سال جاری میلادی شمار قربانیان شکنجه از سوی دولت بحرین به 201 نفر رسیده است.

در گزارشی که این جمعیت به مناسبت 'روز حمایت از قربانیان شکنجه'، 26 ژوئن (5 تیر ) منتشر کرد، آمده است: با این که بحرین تفاهم نامه مبارزه با شکنجه را امضا کرده، اما حکومت این کشور انواع شکنجه های جسمی و روحی را از زمان بازداشت فعالان در اتاق های مخفی تحقیق و در طول دوران زندان با هدف اعتراف گیری اجباری انجام می دهد.

خشونت های آل خلیفه به بازداشت، شکنجه و اخراج از محل کار محدود نمی شود، بلکه شیوه های شدیدتری از خشونت اخیراً به کار گرفته می شود. صدور و اجرای حکم اعدام که اخیراً درباره شش جوان بحرینی به کار گرفته شد و همچنین 'ناپدیدشدگی اجباری' از جمله این شیوه های خشن است که رژیم آل خلیفه اعمال می کند.

جمعیت ملی - اسلامی الوفاق در بیانیه جدیدی که جمعه گذشته و به مناسبت روز جهانی ' قربانیان ربوده شدن اجباری' منتشر کرد، افزود: رژیم آل خلیفه از ابتدای سال جاری میلادی 174 نفر را ربوده است.

کد خبر 416382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha