همشهری آنلاین: انگلیس حضور نظامی خود در منطقه حوزه خلیج فارس را با افتتاح اولین پایگاه نظامی دائم خود در خاورمیانه از بیش از چهل سال قبل تقویت کرده است. این پایگاه در بندر سلمان در منامه، پایتخت بحرین تاسیس شده است.

افتتاح اولین پایگاه نظامی دائم انگلیس در بحرین و خلیج فارس

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در مراسم آغاز به کار این پایگاه نظامی دریایی انگلیس که نام آن HMS Juffair است، برخی از مقامات انگلیسی و بحرینی از جمله کریس دیوریل، فرمانده فرماندهی نیروهای مشترک انگلیس و استیو دایتون، فرمانده نیروهای دریایی انگلیس و سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین و خلیفه بن احمد الخلیفه، فرمانده کل نیروی دفاعی بحرین حضور داشتند.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پایگاه در منامه پایگاه استراتژیک اصلی در شرق کانال سوئز برای انگلیس و همپیمانان و شرکای آن خواهد بود و مرکز عملیات دریایی انگلیس در منطقه خلیج فارس و دریای سرخ و اقیانوس هند می‌شود.

این پایگاه که قابلیت پذیرش حدود ۵۵۰ تن را دارد، میزبان بیش از ۳۰۰ تن از نیروهای دریایی انگلیس و کارمندان فنی خواهد بود.

انگلیس پایگاه دریایی HMS Juffair را برای نخستین بار در بحرین در سال ۱۹۳۵ افتتاح کرده بود، اما پس از اینکه بحرین استقلال خود را از امپراتوری انگلیس در سال ۱۹۷۱ اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا این پایگاه را تحت کنترل خود درآورد.

در سال ۲۰۱۴ لندن تصمیم گرفت تا این پایگاه را مجدداً بازگشایی کند.

بحرین در حال حاضر پایگاه استقرار اصلی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است.

کد خبر 402082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha