چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سینماهای آمریکا و جهان برای نخستین بار در بیش از چهار دهه اخیر یک سال را بدون اکران فیلمی از وودی آلن پشت سر می‌گذارند.

وودی آلن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، شواهد و مدارك حاكي از آن است كه ركورد هر سال يك فيلم كمدين و سينماگر نامدار آمريكايي سرانجام پس از حدود 45 سال شكسته مي‌شود و از سال 1974 به اين سو نام هيچ فيلمي از وودي آلن براي اكران در سال 2019 ثبت نشده است. به اين ترتيب، سينمادوستان بايد بيش از يك سال بدون آلن سپري كنند و تازه‌ترين پروژه فعلا بدون نام او را سال 2020 در سينماها به تماشا بنشينند.

چهل و هشتمين فيلم وودي آلن نامدار با نام «روز باراني در نيويورك» تا پيش از پايان سال جاري ميلادي از سوي شركت آمازون به نمايش درمي‌آيد و بر اساس آنچه در سايت معتبر imdb آمده، فيلمساز 82 ساله پروژه‌اي براي سال 2019 در دست توليد ندارد. گفته مي‌شود او تا يافتن حامي مالي سراغ كارگرداني فيلم بعدي نمي‌رود. هر چند همراهان آلن داشتن هر نوع مشكل مالي براي كليد زدن پروژه 2020 را تكذيب كرده‌اند.

وودي آلن جايگاهي بي‌بديل در تاريخ سينماي جهان دارد و شايد تنها فيلمسازي باشد كه در 44 سال گذشته هر سال يك فيلم روانه پرده سينماها كرده است. او در 2016 قراردادي براي توليد و اكران پنج فيلم با شركت آمازون امضا كرد كه هنوز سه فيلم آن باقي مانده است. اين قرارداد سال 2017 با «واندر ويل» آغاز شد و امسال با «روز باراني در نيويورك» ادامه يافت؛ كمدي عاشقانه با بازي تيموتي شالامه، سلينا گومز، الي فانينگ، ربكا هال و جود لا.

ژانويه امسال و با مطرح شدن نام وودي آلن در پرونده آزار جنسي فرزندخوانده‌اش ديلن فارو، ترديدها درباره ادامه يافتن قراردادي كه او با روي پرايس (رئيس پيشين آمازون) بسته بود افزايش يافت. هاليوود ريپورتر همان زمان گزارشي منتشر كرد مبني بر اينكه به نظر مي‌رسد آمازون قصد دارد به مفاد قرارداد خود با آلن پاي‌بند بماند؛ حتي اگر اين پاي‌بندي به معني پرداختن هزينه‌اي سنگين به ويژه در افكار عمومي باشد.

البته مطرح شدن اتهام‌هاي جنسي عليه آلن، اعتبار او را به ويژه ميان بازيگران به خطر انداخت و برخي با ابراز پشيماني از همكاري با اين چهره برجسته، اعلام كردند ديگر در فيلم‌هايش بازي نمي‌كنند. تا پيش از اين، بسياري از بازيگران بزرگ با كاهش دستمزد خود با كمال ميل مقابل دوربين آلن مي‌رفتند و دليل آن، تحسين منتقدان و احتمال درخشش در اسكار بود.

فيلم‌هاي وودي آلن هفت بار برنده جايزه اسكار بازيگري شده‌اند و نكته جالب اينكه خود او چهار اسكار شامل سه جايزه بهترين فيلمنامه و يك جايزه بهترين كارگردان برده است. حالا برخي معتقدند شايد وقفه يك‌ساله در روند كاري آلن به معني دوري هميشگي اين چهره برجسته از عرصه سينما باشد.

کد خبر 414899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha