همشهری آنلاین: مریل استریپ، لورا درن، اما واتسن و سیرشا رونن گزینه‌های اصلی بازی در تازه‌ترین اقتباس سینمایی از رمان «زنان کوچک» هستند.

مریل استریپ

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، كارگرداني «زنان كوچك» را گرتا گرويگ بر عهده خواهد داشت؛ بازيگر و فيلمساز 35 ساله آمريكايي كه سال گذشته با فيلم تحسين‌شده «ليدي برد» در همان تجربه اول نامزد اسكار و از اين نظر در تاريخ 90 ساله جوايز آكادمي اسكار ركورددار شد. هر چند «ليدي برد» از پنج نامزدي خود در اسكار 2018 (بهترين فيلم، بهترين كارگردان، بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگران زن اصلي و مكمل) نصيبي از جوايز نبرد.

پيش از اين قرار بود اما استون (بازيگر برنده اسكار) يكي از نقش‌هاي «زنان كوچك» را ايفا كند كه به دليل درگير بودن در برنامه‌هاي تبليغاتي فيلم سينمايي «محبوب» به كارگرداني يورگس لانتيموس در فصل جوايز فرصت همكاري با گرويگ را از دست داد و واتسن جانشين او شد. هر چند هنوز معلوم نيست ستاره 28 ساله مجموعه فيلم‌هاي «هري پاتر» نقش كدام خواهر را در «زنان كوچك» بر عهده خواهد داشت.

از آنجا كه توليد پروژه «زنان كوچك» ماه آينده ميلادي آغاز مي‌شود، استوديو سوني خيلي زود فهرست بازيگران اصلي را كامل كرد. گرويگ علاوه بر كارگرداني، فيلمنامه را هم بر اساس رمان كلاسيك سال 1868 لوييزا مي الكات مي‌نويسد. داستان در آمريكاي دوران جنگ‌هاي داخلي مي‌گذرد و درباره خواهران خانواده مارچ است. گفته مي‌شود الكات كتاب «زنان كوچك» را بر اساس خاطره‌هاي دوران كودكي خود با سه خواهرش نوشته است.

«زنان كوچك» از محبوب‌ترين رمان‌هاي كودكانه تاريخ آمريكاست كه بارها دستمايه توليد فيلم و سريال قرار گرفته است؛ از جمله فيلمي در 1994 به كارگرداني گيلين آرمسترانگ و بازي وينونا رايدر و سريالي كوتاه به همين نام محصول شبكه BBC كه اواخر 2017 روي آنتن رفت. علاوه بر دو فيلم صامت در سال‌هاي 1917 و 1918، دو نسخه از «زنان كوچك» هم با بازي كاترين هپبرن و اليزابت تيلر در 1933 و 1949 ساخته شد و تازه‌ترين نسخه آن امسال روي پرده مي‌رود.

کد خبر 414509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha