همشهری آنلاین: کاتلین ترنر، بازیگر ۶۵ ساله آمریکایی به رویکرد استودیودهای فیلمسازی در دادن دستمزدهای میلیونی به ستاره‌ها حمله کرد.

کاتلین ترنر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، ترنر كه دو جايزه گلدن گلوب، يك نامزدي اسكار و دو نامزدي توني در كارنامه دارد، با اشاره به پول‌هاي هنگفت بازيگران درجه يك هاليوودي خواستار هدايت اين هزينه‌ها به سوي فيلمنامه‌ها شد و گفت: «بايد پول‌ها را به جاي دادن به بازيگران براي بهتر شدن فيلمنامه‌ها و بازي‌ها هزينه كنند. با دورخواني متن و دادن وقت بيشتر به تمرين بازيگران پيش از آغاز فيلمبرداري، كيفيت بازي‌ها بهتر مي‌شود.»

اين بازيگر تحسين‌شده كه با «پگي سو ازدواج كرد» فرانسيس فورد كوپولا نامزد اسكار بهترين بازيگر زن شد، انتقاد به دستمزدهاي ميليوني ستارگان را در گفتگويي در آستانه كتاب تازه‌اش مطرح كرد. «كاتلين ترنر در باب بازيگري: گفتگوهايي درباره فيلم، تلويزيون و تئاتر» كمتر از 20 روز ديگر به بازار مي‌آيد و ترنر در آن تجربه‌هاي سال‌ها حضور مقابل دوربين و روي صحنه نمايش را براي مردم و علاقه‌مندان بازگو كرده است.

ستاره «شرف خانواده پريتزي» كه با اين فيلم كمدي جان هيوستن برنده جايزه گلدن گلوب شد، به خبرنگار آبزرور گفت: «دستمزد بازيگران زن و مرد بايد مساوي باشد، چون هر دو به يك اندازه بار فيلم را به دوش مي‌كشند و همبازي هستند. نمي‌دانم دستمزدهاي نجومي براي چيست. مگر يك نفر چقدر پول نياز دارد؟ شما در آن واحد مي‌توانيد فقط در يك خانه زندگي كنيد. شايد بتوان تدبيري انديشيد كه استوديو بخشي از هزينه را به يك سازمان يا موسسه آموزشي بدهد.»

ترنر سال 1981 با بازي در «گرماي بدن» لارنس كاسدان مقابل ويليام هرت نامي براي خود دست و پا كرد و سه سال بعد با حضور در «عشق‌بازي با سنگ» رابرت زمكيس كنار مايكل داگلاس به مقام يك ستاره رسيد. اين فيلم 10 ميليون دلاري در دنيا حدود 90 ميليون دلار فروخت و راه ترنر را براي همكاري با بزرگاني چون مايك نيكولز، كن راسل، سوفيا كوپولا و سالي فيلد هموار كرد. ضمن اينكه دومين جايزه گلدن گلوب را هم برايش به ارمغان آورد.

کد خبر 415189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha