همشهری آنلاین: یک بررسی که بر اساس موارد مرگ‌های قابل‌ پیشگیری در 19 کشور صنعتی انجام شده است، نشان می‌دهد فرانسه از لحاظ فراهم آوردن مراقبت‌های بهداشتی بهنگام و کارآمد در صدر این کشورها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه بر اساس این بررسی که به وسیله "بنیاد مشترک‌المنافع" انجام شده و میزان کارآیی نظام بهداشتی کشورهای پیشرفته در پیشگیری از مرگ و میر افراد را ارزیابی کرده است، آمریکا از این لحاظ در رده آخر قرار می‌گیرد.

این بررسی  میزان مرگ و میرها در افراد با سن کمتر از 75 را که در صورت مراقبت پزشکی بهنگام و کارآمد قابل‌پیشگیری بودند، اندازه‌گیری کرده است.

 پژوهشگران نشان دادند در حالی که اغلب این 19 کشور مورد بررسی به طور متوسط شاهد 16 درصد کاهش در  مرگ‌‌های قابل پیشگیری بوده‌اند، در آمریکا میزان کاهش تنها 4 درصد بوده است.

19 کشور مورد بررسی به ترتیب بهترین به بدترین از لحاظ  کاهش مرگ‌های قابل پیشگیری اینها هستند: فرانسه،ژاپن، استرالیا،  اتریش، کانادا، پرتغال، اسپانیا، سوئد، انگلیس و آمریکا.

آمریکا در سال‌های 1997 و 1998 در رده پانزدهم در میان این 19 کشور قرار داشت، اما در سال‌های 2002 و 2003 به رتبه آخر سقوط کرده است.

کد خبر 41375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز