دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان کشاورزی آمریکا دستور جمع‌آوری 64.9 میلیون کیلوگرم (143 میلیون پوند) گوشت را که بزرگ‌ترین جمع‌آوری در تاریخ این کشور به شمار می‌رود صادر کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی دلیل جمع‌آوری این گوشت‌ها که در آمریکا توزیع شده‌اند آن است که یک کشتارگاه در کالیفرنیا رسماً اعلام کرد بازرسی‌های روتین پیش از کشتار را بر روی گوساله‌ها اعمال نکرده است.

با این حال سازمان کشاورزی آمریکا اعلام کرده است خطرات بهداشتی ناشی از مصرف این گوشت‌ها بسیار پایین است. بیشتر این فرآورده‌های گوشتی برای وعده‌های غذایی مدارس و دیگر برنامه های غذایی دولتی خریداری شده است.

کشتارگاه متخلف همچنین به جرم بدرفتاری نسبت به حیوانات مورد تحقیق قرار گرفته است.

سازمان کشاورزی آمریکا تمام فرآورده‌های گوشتی شرکت گوشت وست‌لند-هالمارک را که تولید آن به اول فوریه باز‌می‌گردد جمع‌آوری خواهد کرد. آخرین بار در سال 1999 چنین حجم عظیمی از فرآورده‌های گوشتی جمع‌آوری شده‌ است؛ 35 میلیون پوند گوشت آماه طبخ.

در عین حال مقامات رسمی اعلام کرده‌اند بیشتر گوشت‌هایی که قرار است جمع‌آوری شود توسط مردم مصرف شده است. سازمان کشاورزی آمریکا جمع‌آوری این گوشت‌ها را در کلاس دو این سازمان دسته‌بندی کرده است. این بدان معناست که احتمال می‌رود در صورتی که این گوشت توسط مردم مصرف شود به آن‌ها آسیب وارد کند.

دستور جمع‌آوری گوشت‌ها در پی آن صادر شد که سازمان کشاورزی آمریکا متوجه شد این شرکت گوشت گاوهایی را که پیش از کشتار توانایی راه رفتن را از دست داده بودند بررسی دامپزشکی نکرده است و ذبح کرده.

در صورتی که یک گاو توانایی راه رفتن را از دست بدهد احتمال بروز بیماری‌هایی نظیر جنون گاوی در آن محتمل است.

اهمال شرکت گوشت که فعالیت‌ آن تعلیق شده است هنگامی مشخص شد که یک انجمن دوستدار حیوانات در آمریکا فیلمی ویدئویی از رفتار خشونت‌آمیز کارکنان کشتارگاه با گاوهایی که توانایی راه‌رفتن نداشتند منتشر کرد.

در این رابطه دو نفر از کارکنان کشتارگاه بازداشت به رفتار غیرانسانی متهم شده‌اند و مسئولان کشتارگاه قول داده‌اند بر کارکنان خود نظارت کنند تا با گاوها رفتار خشونت‌آمیز نداشته باشند.

کد خبر 44625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز