همشهری آنلاین- مهرداد امینی: نخستین نمایشگاه موسیقی و آثار شنیداری تهران عرصه تعامل و گفتگوی نام آوران عرصه موسیقی بود ودر ان از هر گونه ای از موسیقی چهره های شاخصی حضور داشتند.

به گزارش همشهری آنلاین در این نمایشگاه اتقاقات شیرین فراوانی رخ داد[گزارش تصویری از نخستین نمایشگاه موسیقی ایران-1] بخشی دیگر از این رخداد ها را به روایت عکس ببینید.

پس از ربع قرن حسین علیزاده با مجید کیانی در نشستی عمومی حاضر شد تا برخی نقطه نظرات و انتقاداتش به آموزش های آکادمیک درموسیقی را برای جمع بازگوید.

نمایشگاه محل آشتی کنان هم بود. لطفی و علیزاده که پس از بازگشت لطفی از نزدیک همدیگر را ندیده بودند، این بار کنار هم نشستند و البته هر دو موافقت کردند در کنسرت بزرگان حاضر شوند. اگرچه علیزاده گفت که از این جمع کار شگفت انگیزی بیرون نخواهد آمد.

در نمایشگاه موسیقی تمامی نحله های موسیقی حضور داشتند از جمله هنرمندان موسیقی پاپ. بنیامین هم از حاضران در نمایشگاه بود. وی در غرفه ترانه شرقی (ناشر آثارش) حاضر شد و با علاقه‌مندان کارهایش به گفت‌وگوپرداخت.

لحظه دیدار علیزاده با بنیامین  و دست دادنشان با هم از جمله دیدنی‌های نمایشگاه بود که متأسفانه هیچ عکاسی موفق به شکار این لحظه نشد.

استاد رامبد صدیف، ردیف‌دان و آوازخوان صاحب سبک هم از جمله بازدیدکنندگان نمایشگاه بود. صدیف گفت که قصد دارد در آینده نزدیک کنسرتی هم برگزار کند.

محسن نامجو در نشست صنعت موسیقی و قوانین مدنی جزو تماشاگران بود که در اعتراض به پخش غیر مجاز آثارش از voa لحظاتی سخن گفت.

یک حقوقدان حاضر در نشست گفت که اگر شما شکایت کنید برابر قوانین آمریکا این شبکه را جریمه خواهند کرد.

محمدرضا لطفی که مؤسسه زیر نظرش (آوای شیدا) غرفه‌ای نسبتاً بزرگ در نمایشگاه داشت روز چهارشنبه به نمایشگاه آمد و از تمامی غرفه‌ها دیدن کرد.

حضور مشکاتیان در نمایشگاه با غلغله همراه بود. با حضور رستم موسیقی ایران نمایشگاه به هم ریخت و برای لحظاتی شلوغی بیش از حد عبور و مرور را متوقف کرد.

گروه آریان هم در نمایشگاه حضور پیدا کردند و برای ساعاتی با علاقه مندان آثارشان دیدار کردندو امضا رد و بدل نمودند.

روز آخر نمایشگاه ناشران و فعالان صنف موسیقی در جلوی نمایشگاه گرد آمدند تا عکسی به یادگار بگیرند.

کد خبر 41289

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز