مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۹ از اتمام زیرگذر استادمعین با اعتبار باقیمانده ۱۰ میلیارد تومانی تا نیمه نخست سال آینده خبر داد و افزود: برای تملک پادگان جی برای بهره‌گیری از آن با هدف توسعه سرانه‌های خدماتی منطقه مشغول رایزنی و بررسی هستیم.

 سیدعلی مفاخریان، شهردار منطقه 9 در شبگردی اصحاب رسانه از فعالیت‌های شهرداری، در تشریح موقعیت منطقه گفت: این منطقه به دلیل ورود امام راحل به کشور از طریق فرودگاه مهرآباد واقع در این منطقه به نام قدمگاه امام نامگذاری شده است.منطقه 9 با وسعت نزدیک به 19.8 کیلومترمربع جمعیتی بالغ بر 158 هزارو 425 نفر دارد؛ محدوده این منطقه از شمال به خیابان آزادی و جاده کرج، از جنوب به بزرگراه فتح و 45 متری زرند، از شرق به خیابان شهیدان و سادات و از غرب به مسیل کن منتهی می‌شود.

علي مفاخريان افزود: این منطقه با دو ناحیه و وجود بافت مسکونی، بافت صنعتی و نظامی تنها منطقه‌ای است که صنعت، سکونت و نظامی به صورت ترکیبی در آن حضور دارد و وجود برج آزادی و امامزادگان این منطقه را دارای ویژگی‌های منحصربه فردی کرده است و موجب تردد پنج میلیون نفر در طول شبانه روز در این منطقه شده است.

به گزارش ایسنا، شهردار منطقه 9 در طول بازدید اصحاب رسانه به معرفی پروژه‌های آماده بهره‌برداری پرداخت و نخستین پروژه داشبورد مدیریتی منطقه بود که تمامی اطلاعات منطقه در آن به صورت دیجیتال و برخط قابل دسترسی بود و پیام‌های سامانه 137 مربوط به منطقه که در آن قابل مشاهده است.

دومین پروژه‌ای که اهالی رسانه از آن در طبقه دوم ساختمان شهرداری منطقه 9 بازدید کردند نیروگاه خورشیدی 30 کیلوواتی متصل به شبکه برق شهری بود.

نیروگاهی که به گفته شهردار منطقه با 120 پنل 250 واتی با هزینه‌ای معادل 270 میلیون تومان ساخته شد و  پیش‌بینی می‌شود طي پنج سال بازگشت سرمایه انجام شود و با ساخت آن از قطع سالیانه 1070 درخت جلوگیری می‌شود.

این نیروگاه سالانه 53 مگاوات ساعت برق به شبکه تزریق می‌کند و نظارت آن برعهده مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران است و در راستای مصوبه سال 1394 شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و نو ساخته شده و از اهمیت زیست محیطی بسزایی برخوردار است.

مفاخریان از همان فضای باز طبقه دوم ساختمان شهرداری به پروژه زیرگذر خیابان استاد معین که سال هاست برای اهالی این محدوده مشکلات بسیاری را فراهم کرده است اشاره کرد و افزود: این پروژه دوسال و نیم متوقف شده بود چرا که در اجرا معارضینی همچون تاسیسات شهری شامل لوله آب و برق و گاز داشت و از سوی دیگر پلیس راهور با بسته شدن خیابان آزادی برای عملیات عمرانی مخالفت کرده بود لذا این پروژه در نیمه‌های کار تغییر ماهیت داد و به سمت تونلینگ رفت و در این دوره مجددا توسط معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران کار اتمام آن پس از شهردار شدن آقاي نجفی و بعد اقاي افشانی آغاز شده است.

او تاکید کرد: زیرگذر خیابان استاد معین از اینجا به بعد حدود 10 میلیارد تومان به اعتبار برای تکمیل نیاز دارد و پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه اول سال 1398 به طور کامل به بهره برداری برسد.

در ادامه اهالی رسانه در مجموعه فرهنگی و ورزشی کوثر حاضر شدند تا درجریان روند تکمیل این پروژه قرار گیرند. شهردار منطقه 9 در تشریح این پروژه که با هدف توسعه سرانه های ورزشی و فرهنگی منطقه در حال احداث است گفت: این مجموعه با 1300 متر مربع مساحت در هفت طبقه دارای سالن سینما، رستوران و مجموعه ورزشی و استخر است که تاکنون 15 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است و از اینجا به بعد هم حدود 9 میلیارد دیگر اعتبار نیاز دارد و با توجه به اینکه در بودجه امسال این رقم به این پروژه اختصاص داده نشد و تنها 6 میلیارد تومان به آن تخصیص داده شده است پیش بینی می شود در نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد.

او گفت: البته اگر بتوانیم جذب سرمایه بخش خصوصی برای این پروژه داشته باشیم می توانیم تا پایان سال جاری شاهد اتمام این پروژه باشیم.

ازدید از پروژه های فرهنگی ورزشی درون شهرک مسکونی پایگاه یکم شکاری چهارمین مقصد اهالی رسانه بود که شهردار منطقه در تشریح این پروژه‌ها به سالن سینما و اجتماعات آزادگان با ظرفیت 850 نفر به عنوان بزرگ‌ترین سالن منطقه اشاره کرد و افزود: این سالن سینما با بودجه 2 میلیارد تومانی با همکاری نیروی هوایی ارتش احداث شده است این شهرک مسکونی 21 هزار نفر جمعیت دارد و استفاده از این سالن برای عموم آزاد است. در این مجموعه پیست دوچرخه سواری و فضای سبز نیز احداث شده است.

در نهایت نیز مفاخریان در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگاران درباره واگذاری فضای سبز به شهروندان در محور 21 متری جی گفت: در این محور نگهداری درختان به شهروندان محدوده واگذار شده است به این شکل که برای هر درخت شناسنامه ای در نظر گرفته شده و آموزش نگهداری درختان به مردم داده شده و قراردادی میان شهرداری و شهروندان به امضاء رسیده تا از این طریق مشارکت شهروندان در سطح محلات منطقه توسعه پیدا کند.

او افزود: البته ما هم در کنار مردم نگهداری خود را داریم ولی کمک مردم به انجام وظایف ما کمک می‌کند و قصد داریم در سایر حوزه‌ها نیز با این روش از مشارکت شهروندان بهره بگیریم. در سرانه های خدماتی، فرهنگی و ورزشی کمبود داریم و تأمین این سرانه‌ها موجب رضایتمندی و تعلق خاطر شهروندان منطقه می‌شود و از مهاجرت اهالی منطقه جلوگیری می‌کند لذا در حوزه سرمایه گذاری و اقدامات عمرانی باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم منطقه برای اخذ خدمات به سایر مناطق مراجعه نکنند.

او درباره بافت فرسوده موجود در منطقه نیز گفت: 147 هکتار از بافت های فرسوده تهران در این منطقه واقع شده است که تجمیع قطعات ریز دانه را در دستور کار خود قرار داده ایم و تشویق می‌کنیم که با تجمیع املاک زمینه ارائه خدمات بهتر و نوسازی بافت فرسوده در سطح منطقه فراهم شود. در سال 1396 و 1397 توانستیم 325 قطعه پلاک را تجمیع کنیم که این اقدام به نفع شهرداری، شهروندان و نوسازی بافت فرسوده بوده است.

مفاخریان درباره سرنوشت مالکیت پادگان جی نیز گفت: در این پادگان سه ارگان متفاوت حضور دارند. در حقیقت بخشی در مالکیت ارتش، بخشی در ماکیت وزارت دفاع و بخشی وزارت آموزش و پرورش است که شامل شهرک های مسکونی، اراضی بلااستفاده و انبارهای آموزش و پرورش است. بخشی که مربوط به ادامه پروژه بزرگراه یادگار امام(ره) است و در پارگان جی قرار دارد در حال پیگیری و تامین منابع مالی برای تملک آن هستیم تا اجرای این پروژه هم‌زمان با تامین مالی آن انجام شود و بررسی خواهیم کرد که می‌توانیم سایر اراضی این پادگان را در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار دهیم یا خیر که این کار باید با مشارکت مجموعه های نظامی انجام شود.

کد خبر 412381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha