مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۹ هم‌زمان با هفته سلامت روان از افتتاح دهکده سلامت روان در ورودی غربی پایتخت با همکاری مرکز بهداشت غرب تهران با حضور مدیران شهری و بهداشت خبر داد.

به گزارش شهرنوشت  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9، سید علی مفاخریان با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت روان با عنوان "سلامت روان جوانان و نوجوانان: جهان در حال تغییر" گفت: از منظر مدیریت شهری مجموعه عوامل محیطی از جمله آلودگی‌های هوا،صدا و مباحثی از این قبیل نیز در سلامت روان می توانند تاثیر گذار باشند که اگر نوجوانان و جوانان در یک فضای آرام و مناسب محیطی زندگی کنند این آرامش روانی می‌تواند در جامعه تاثیر گذار بوده و برای آینده‌سازان نسل‌های آتی کشور مثمر ثمر باشد.

اوگفت: مجموعه مدیریت شهری منطقه 9 با تمام توان در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های این چنینی در ورودی غربی پایتخت در ایجاد امنیت روانی در حوزه سلامت اقدام‌هاي لازم را انجام دهد که افتتاح دهکده سلامت روان خاص منطقه 9 که توسط اداره سلامت منطقه انجام شده از جمله آن‌هاست.

 شهردار منطقه 9 اظهار کرد:امروز ایمان یکی از قوی‌ترین عوامل در سلامت روان در ایجاد آرامش روحی و جسمی در انسانها می باشد که با تقویت نیروی ایمان در افراد و تاثیر گذاری آن در رفتار افراد زمینه آرامش در برخورد با مشکلات زندگی را فراهم می‌کند.

او افزود: در دنیایی طی طریق می‌کنیم که توسعه نامتوازن در آن مشهود است که همرا ه با آن دغدغه‌های فکری و روحی و روانی در حوزه‌های فردی،خانوادگی و اجتماعی ایجاد شده و در آن تاثیرگذار است.

مفاخریان همچنین گفت: شرایط نامتوازن بهداشتی و روانی برای گروه‌های مختلف موضوع‌هايی همچون فقر،بیکاری و حتی رقابت‌های ناسالم که در حوزه دانش‌آموزی ودانشجویی اتفاق می‌افتد در حوزه سلامت بهداشت روان تاثیرگذار است.

شایان ذکر است هفت غرفه با موضوع‌هاي؛ سبک زندگی سالم ، توانمندی خلاقیت و نوآوری نوجوانان و جوانان ،گل و گیاه و سلامت روان، پیشگیری از سوء مصرف مواد، مشاوره روان‌شناسی، آموزش روان‌شناختی، مشاوره بیماری‌های پرخطر در دهکده سلامت روان در محوطه مرکز بهداشت غرب تهران واقع در محله دستغیب منطقه 9 برپا شده و همچنین در هفته سلامت روان، روانشناسان و کارشناسان روانشناسی در جهت خدمت به شهروندان با حضور در سرای محلات 9گانه به شهروندان مشاوره می‌دهند.

کد خبر 419230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha