پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
۳ نفر

رفع معضلات هر منطقه از کلان‌شهر تهران، نسخه‌ای جداگانه می‌خواهد تا رفاه اجتماعی در آنها ارتقا پیدا کند. منطقه ۹ نیز از این قاعده مستثنی نیست و مدیران شهری منطقه در کنار اعضای شورای شهر تهران آستین همت بالا زده‌اند تا گرهی از مشکلات این محدوده از پایتخت باز کنند.

منطقه 9

به گزارش همشهری آنلاین، «احمد صادقی»، عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از منطقه ۹ در نشستی با مدیران شهری منطقه از اتخاذ تدابیر ویژه برای بافت فرسوده منطقه۹ متناسب با محدودیت‌های فرودگاه مهر آباد گفت و افزود: «اعتقاد ما بر این است که نمی‌توان برای مشکلات مناطق تهران یک نسخه واحد پیچید، به عنوان نمونه ما برای بافت فرسوده تسهیلاتی در نظر می‌گیریم و در پرداخت عوارض معافیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود اما بافت فرسوده‌ای که در منطقه ۹ و در مجارت فرودگاه مهرآباد است با توجه به محدودیت‌های ارتفاع و خط آسمان، امکان استفاده از آن را برای ساکنین اطراف فرودگاه فراهم نمی‌کند. از این رو باید منطقه به منطقه لوایحی تنظیم شود و به اقتضا و موضوعات خاص همان منطقه اقدام شود.»

«سید محمد رحیم مرتضوی»، شهردار منطقه۹ همچنین در ارتباط با تبدیل چالش فرودگاه مهرآباد به فرصت توسعه در غرب پایتخت گفت: «پهنه وسیعی از زمین های منطقه در تصرف فرودگاه مهر آباد و شهرک‌های نظامی قرار دارد که این مساله معضلات خاصی برای ساکنین ایجاد کرده است.»


او با اشاره به وجود فرودگاه مهر آباد و دانشگاه هوایی شهید ستاری در پهنه منطقه اضافه گفت: «خدماتی از سوی شهردار منطقه در حوزه نگهداشت به این اماکن ارائه می‌شود. فقدان یا پایین بودن سرانه‌های خدماتی، فضای سبز، آموزشی و فرهنگی در محدوده منطقه۹ به تصرف پهنه وسیع زمین توسط این نهادها و نیز فرودگاه مهرآباد باز می‌گردد که پس از تملک اراضی متعلق به وزرات دفاع، هم اکنون مذاکراتی با ارتش و وزارت آموزش و پرورش به منظور تملک باقی اراضی در جریان است تا روند اجرای پروژهیها تسریع شود.

مرتضوی اظهار امیدواری کرد  با افتتاح پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک، سرانه فضاهای شهری از جمله امکانات فرهنگی و ورزشی و فضای سبز  منطقه افزایش پیدا کند.

کد خبر 680518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha