همشهری آنلاین: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بانک‌ها مجاز به پرداخت تسهیلات بانکی به صندوق‌های قرض الحسنه نیستند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ،بانک مرکزی ایران در پاسخ به استعلام به عمل آمده درخصوص تامین اعتبار برای صندوق های قرض الحسنه از محل تسهیلاتی که بانک ها تخصیص می دهند، اعلام کرد:

بر اساس مصوبه شماره 706 مورخ 13/5/1369 شورای پول و اعتبار ، صندوق های قرض الحسنه مجاز به دریافت تسهیلات از شبکه بانکی نیستند . ضمنا" به موجب تبصره ذیل ماده 3 قانون عملیات بانکی بدون ربا، سپرده های جذب شده توسط بانک ها می بایستی به وکالت از سپرده گذاران در بخش های مختلف اقتصادی و در قالب عقود اسلامی ، ازجمله اعطای قرض الحسنه جهت رفع نیازهای ضروری مردم به طور مستقیم به متقاضیان اعطاء گردد، همچنین طبق ماده12 قانون پولی و بانکی کشور، بانک مرکزی به عنوان بانکدار دولت حساب های وزارت خانه ها و سازمان های دولتی را نگهداری می نماید و بدیهی است بدون درخواست این وزارتخانه‌ها، مجاز به برداشت هیچ گونه وجهی از این حساب ها نیست . بنابراین منابع صندوق های قرض الحسنه صرفا" می بایستی از طریق افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز اشخاص و یا وجوه اداره شده افراد خیر تامین گردد.

کد خبر 41171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز