مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به بازنگری مجدد چشم‌انداز شرکت و لحاظ مأموریت‌ها و اهداف راهبردی، گفت: امسال دسترسی آسان شهروندان به خدمات و افزایش ضریب زیست‌پذیری شهری دنبال می‌شود.

به گزارش شهرنوشت، فرهاد افشار، مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با اشاره به این‌که اقتصاد شهری جز الزامات حیات هر شهر محسوب می‌شود، گفت: قسمت عمده‌ای از این موضوع به فعالیت صنایع و مشاغل در شهر بستگی دارد. این شرکت بنا دارد با تأکید بر رویکرد توسعه پایدار و تدوین الزامات فعالیت‌های خود پویایی اقتصادی و دسترسی آسان شهروندان به خدمات در شهر را ارتقا بخشیده و ضریب زیست پذیری شهری را افزایش ‌دهد.

فرهاد افشار با اشاره به تاریخچه اقتصادی شهرها در مورد سامانده صنایع و مشاغل در سه رویکرد اقتصاد صرف، شهرسازانه و توسعه پایدار و قابل تشخیص و تقسیم، اظهار کرد: در رویکرد اول تنها عامل مهم، کسب درآمد بیشتر است و اثرات اجتماعی زیست‌محیطی فعالیت‌ها مدنظر قرار نمی‌گیرد. در دومین رویکرد به دلیل پرداخت به مسائل زیست‌محیطی طرح منطقه‌بندی شهر و کاربری زمین شکل گرفت که این رویکرد نیز مشکلات اجتماعی و اقتصادی را به دنبال داشت و باعث تغییر پارادایم و حرکت به سمت رویکرد سوم یعنی رویکرد توسعه پایدار شهر شد و با ایجاد بیش‌ترین سازگاری و هماهنگی میان صنایع و مشاغل شهری با شهر و شهروندان علاوه بر رشد اقتصادی رفاه و آسایش، مباحث مرتبط با حفاظت محیط‌زیست را در بر گرفت.

او با تاکید بر رزومه تدوین برنامه استراتژیک برای احقاق اهداف این سازمان خاطرنشان کرد: بازنگری مجدد چشم‌انداز شرکت و لحاظ مأموریت‌ها و اهداف راهبردی سند و برنامه عملیاتی سال جاری این تعهد، حرکت در راستای رسیدن به چشم انداز مسیر و تحول عمل در سال ۹۷ است.

کد خبر 411281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha