مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از تصمیم‌گیری برای فعالیت ۱۰ رسته شغلی پایتخت در آینده نزدیک خبر داد.

فرهاد افشار، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به تعامل مشترک شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با مناطق 22 گانه شهر تهران گفت: افشار در خصوص تصمیم‌گیری برای 10 رسته شغلی در شهر تهران خاطرنشان کرد: با بررسی شکایت‌هاي ثبت‌شده شهروندان در سنوات گذشته و فراوانی مشاغل موجود، به این نتیجه رسیدیم که در اسرع وقت الزام‌هاي حضور 10 رسته شغلی را تدوین و به مناطق براي اجرا ابلاغ کنیم.

فرهاد افشار گفت: باید به سمت اثربخشی کارها در مجموعه مدیریت شهری حرکت کنیم تا بیش از گذشته شاهد رضایتمندی شهروندان باشیم.

او با اشاره به بحث توسعه پایدار در شهر تهران افزود: موضوعی که در توسعه پایدار اهمیت دارد، توجه به انسان به عنوان هدف اصلی است؛ چرا که انسان‌ها مستحق برخورداری از یک زندگی سالم و خلاق در هماهنگی با طبیعت هستند. موضوع دیگر در توسعه پایدار بحث تعهد حاکمیت‌ها در ارتباط با مسائل محیط زیستی است تا نسل‌های آینده در بهره‌برداری از محیط زیست دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان این که اگر شهروندان در امور زندگی روزمره خود مشارکت نداشته باشند،توسعه پایدار در شهر تهران به وجود نخواهد آمد، یادآور شد: این در حالی است که اگر بانوان نیز در این موضوع مشارکت نداشته باشند، توسعه پایدار به سرانجام نخواهد رسید.

او با بیان این که در رویکرد جدید باید علاوه بر پویایی شهر دسترسی شهروندان به خدمات شغلی در کوتاه‌ترین بازه زمانی و مکانی انجام شود، افزود: باید باتوجه به مولفه‌های توسعه پایدار در مسائل اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی؛ مدیران شهری الزام‌ها و ضوابطی را تعریف کنند که با رعایت این الزام‌ها در نهایت تمام صنوف بتوانند در شهر فعالیت داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: امروزه در کشورهای پیشرفته شاهد حضور صنایعی هستیم که از آلاینده‌ترین و مشکل سازترین صنایع محسوب می‌شوند، اما به واسطه رعایت این الزام‌ها در سطح شهر فعالیت می‌کنند. به عنوان نمونه در کشور آلمان کارخانه تفکیک زباله در کنار رودخانه راین و مرکز این شهر واقع شده است.

او با اشاره به چالش‌های انتقال صنایع آلاینده به خاورشهر و چرمشهر گفت: امروز در مناطق 15 و 20 برای دسترسی بهتر شهروندان مرتبا مسیرهای ورودی شهر تهران تعریض می‌شود؛ اما باز شاهد ترافیک سنگین این مسیرها هستیم به اضافه این که با توجه به آلاینده بودن صنایع و یکپارچگی زمین عملا آلودگی را به نقطه دیگر شهر انتقال دادیم. در دوره جدید مدیریت شهری به دنبال این هستیم که رویکردهای این چنینی اصلاح شود.

کد خبر 410281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha