سید‌محمد فخار -خبرنگار: برنامه‌های نشاط آفرین فصل تابستان پایتخت با عنوان جشنواره «شادستان تهران» آغاز شد. شادی حلقه گمشده اهالی تهران است که در روزهای کمی از سال مجال جلوه گری می‌یابد و خوشی‌های موفقیت در جام جهانی، آخرین نمونه آن در هر ۴سال یک‌بار است.

تابستان و نشاط

ولی‌الله شجاع پوریان، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران درباره عنوان برنامه‌های تابستان امسال به همشهری می‌گوید: عنوانی که انتخاب شده، جشنواره شادستان تهران است. به دلایل مختلفی این اولویت امروز ماست.

نشاط بی‌شک یکی از نیازهای روحی است. در گذشته نشاط در فعالیت‌های شهری کمتر دیده شده بود اما براساس رویکرد جدیدی که در مدیریت شهری دنبال می‌کنیم، محور فعالیت‌ها تغییر کرده است.

معاون شهردار تهران تأکید می‌کند: از سویی هم شهردار سابق آقای نجفی توجه جدی بر افزایش نشاط داشتند و هم شهردار فعلی تهران آقای افشانی در برنامه‌اش بر ارتقای سطح نشاط تأکید دارد. شهر زیست پذیر در دیدگاه فعلی مدیریت تهران، شهری با نشاط است که سرانه‌های فرهنگی، تفریحی، تفرجی و شادی باید سهم خود را داشته باشند. حتی موضوع نشاط در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز به دقت دیده شده است.

متأسفانه جامعه ما فضای نشاط و تعالی کمی دارد و «جشنواره شادستان» قرار است مردم را به شادی دوباره و نشاط بیشتر دعوت کند. هفته گذشته حتی جلسه شورای اجتماعی در دفتر وزیر کشور برگزار شد و بحث اصلی در آنجا نیز نشاط اجتماعی بود. در آن جلسه هم از شهرداری تهران خواسته شد برنامه‌ها را با محور شادی و نشاط طرح‌ریزی کند و گسترش گروهی شادی، نکته‌ای است که دنبال می‌کنیم. در دوره جدید شهرداری تهران، تلاش شده برنامه‌ها کیفی‌تر باشد،

چرا که همواره به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری انتقاد می‌شد که رویکردش عمدتا برگزاری برنامه‌های مناسبتی است. در این رابطه سعی شده به جای تعدد و تکثر در برنامه‌های فرهنگی به سمتی پیش برویم که فرهنگ شهروندی تثبیت شود و در سلوک و رفتار مردم نیز نمایان باشد.

گزارش اینفوگرافی پیش رو را برای آگاهی بیشتر درباره جشنواره شادستان تهران بخوانید.

نمودار

کد خبر 409740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha