خبر > سارا نعیمی: هم‌زمان با شروع تابستان، سومین دوره‌ی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی هم شروع به‌کار کرد.

دوچرخه شماره ۹۳۱

علي‌اصغر سيدآبادي، سرپرست دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي فرهنگي و مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين‌باره مي‌گويد: «تفاوت اساسي اين دوره از جام باشگاه‌هاي کتاب‌خواني با دوره‌هاي قبلي، در تعداد شهرهايي است که امکان شرکت در رقابت را دارند. در نخستين دوره، تنها 16 شهر به‌صورت آزمايشي در جام باشگاه‌هاي کتاب‌خواني شرکت کردند. در دومين دوره، اين تعداد به 100 شهر و روستا افزايش يافت؛ يعني نه‌تنها تعداد شهرها بيش‌تر شد، بلکه حدود 15 روستا هم در رقابت شرکت کردند.

در اين دوره هم سعي کرديم موضوع را کشوري کنيم تا هرشهر يا روستايي که امکانات و شرايط شرکت در جام باشگاه‌هاي کتاب‌خواني را دارد، در اين برنامه حضور داشته باشد.»

سيدآبادي درباره‌ي روند شکل‌گيري باشگاه‌ها هم توضيح داد: «تعدادي از نويسندگان کودک و نوجوان که در شهر تهران آموزش ديده‌اند، به شهرها و روستاهاي مختلف رفته و مربياني را براي تشکيل باشگاه آموزش مي‌دهند. سپس اين افراد مي‌توانند با تشکيل باشگاه‌هاي حداقل 12 نفره، به فعاليت بپردازند.»

به گفته‌ي او فعاليت‌هاي باشگاه‌ها ابتدا در سطح شهر بررسي مي‌شود و برترين باشگاه هر شهر به مرحله‌ي کشوري راه پيدا مي‌كند تا در نهايت باشگاه برگزيده‌ي کشوري انتخاب شود.

کودکان و نوجوانان پيش از دبستان تا پايان دبيرستان با عضويت در اين باشگاه‌ها، نه‌تنها مي‌توانند با تخفيف از کتاب‌فروشي‌هاي شهر خود کتاب بخرند، بلکه با خواندن و نقد و بررسي‌کردن کتاب به همراه هم‌باشگاهي‌هاي خود، نوشتن نامه براي نويسندگان، تهيه‌ي فيلم درباره‌ي کتاب و هرفعاليت مبتکرانه‌ي ديگري براي ترويج کتاب، مي‌توانند يکي از برگزيدگان نهايي سومين دوره‌ي جام باشگاه‌هاي کتاب‌خواني باشند.

براي کسب اطلاعات بيش‌تر درباره‌ي اين رقابت هيجان‌انگيز، مي‌توانيد به نشاني bookpromotion.ir مراجعه کنيد.

 

 


عكس: محمود اعتمادي/ دوچرخه

کد خبر 409708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha