جمعه ۱۴ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ادامه اعتصاب فیلمنامه‌نویسان هالیوود، ممکن است برگزاری جوایز گلدن گلوب سال 2008 را با مشکل روبرو کند.

به گزارش بی‌بی‌سی اهدای جوایز سینمای جوایز گولدن گلوب (کره طلایی) قرار است روز 13 ژانویه در هتل بورلی هیلتون در لس آنجلس برگزار شود، و فیلمنامه‌نویسان اعنصابی هالیوود گفته‌‌اند  قصد دارند در محل برگزاری این مراسم تجمعی اعتراضی برپا کنند.

مراسم جوایز گلدن گلوب (کره طلایی) که هر سال بوسیله " اتحادیه منقدان سینمایی خارجی هالیوود" اعطا می‌شود، در فاصله باقی مانده تا جوایز اسکار در اواخر ماه فوریه (اوائل اسفند) برگزار می شود. 

ورودی محل برگراری مراسم گولدن گلوب- رویترز

در این مراسم  برخلاف اسکار جوایزی جداگانه در رشته های سینمایی درام، کمدی و موزیکال به فیلم‌های سینمایی سال قبل اهدا می‌شود.

سازمان دهندگان جوایز گلدن گلوب امیدوارند بتوانند نهایتا اتحادیه فیلمنامه نویسان آمریکا را متقاعد کنند که اجازه بدهد این مراسم برگزار شود. اما این اتحادیه گفته است که از تجمع اعتراضی خود صرف نظر نمی کند.

این اتحادیه همچنین گفته است که به ستارگان تلویزیون و سینما توصیه خواهد کرد که جوایز گلدن گلوب را تا زمانی که اختلافاتش با اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون مرتفع نشده است، تحریم کنند.

اتحادیه فیلمنامه نویسان آمریکا از اوایل ماه نوامبر 2007 در اعتراض به عدم افزایش سهم اعضای آن از فروش تولیدات آنها در رسانه های جدید، از جمله دی وی دی، اینترنت، موبایل و سایر ابزار الکترونیکی، در اعتصاب بوده است.

کد خبر 40906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز