همشهری آنلاین: پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم برلین به یادآوری گذشته‌نگر تاثیر فیلم‌‌های مربوط به جنگ ویتنام بر سینمای آمریکا خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه فیلم ضدجنگ مایک نیکولز Catch 22 و فیلم "بازگشت به خانه" که جین فوندا برای آن در سال 1979 برنده جایزه اسکار شد، بخشی از یک برنامه نمایش هشت فیلمی خواهند بود که  از 8 تا 15 فوریه (17 تا 26 بهمن) در جشنواره برلین برگزار خواهد شد.

به گفته برگزارکنندگان جشنواره برلین همه این فیلم‌ها به طور مستقیم به جنگ ویتنام نمی‌پردازند، Catch 22 در جریان جنگ جهانی دوم می‌گذرد و فیلم کمدی کلاسیک رابرت آلتمن M*A*S*H درباره جنگ کره است - اما این فیلم‌ها عمدتا در حین جنگ ویتنام ساخته شده‌اند و دیدگاه جدیدی را در سینمای هالیوود بازتاب می‌دهند.

به گفته آنها این نگاه به گذشته به این مناسبت در جشنواره امسال گنجانده شده است تا با چهلمین سالگرد "کنگره ویتنام"،یک تظاهرانت ضدجنگ در برلین مصادف باشد که به لحظه‌ای تعیین‌کننده در جنبش فراگیر دانشجویان چپگرا در سال 1968 بدل شد.

جشنواره سینمایی برلین در 7 فوریه (16 بهمن)  با نمایش فیلم مستند "Shine A Light". ساخته کارگردان آمریکایی، مارتین اسکورسیسی درباره گروه موسیقی رولینگ استونز افتتاح خواهد شد.

کد خبر 42322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز