چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

این روزها انیمیشن‌ها محبوب‌تر از فیلم‌های زنده شده‌اند. بعد از رتتویی و فیلم زنبور عسل، این بار نوبت کارتون دیگری است تا پرفروش‌ترین فیلم هفته شود.

 فیلم انیمیشنی «بئوولف» که درباره قهرمانی است که امپراتوری دانمارک را از شر گرندل اهریمن نجات می‌دهد، در نخستین هفته نمایش در آمریکای شمالی پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.

آسوشیتدپرس اعلام کرد، فیلم جدید رابرت زمه‌کیس - کارگردان فارست گامپ - در 3 روز اول اکران، به فروشی معادل 1/28میلیون دلار - که 40درصد آن از نمایش فیلم در سینماهای سه‌بعدی و سینماهای آیمکس حاصل شد– دست یافت. بئوولف اقتباسی آزاد از یک شعر قدیمی انگلیسی به همین نام است و با بودجه‌ای 150میلیون دلاری ساخته شده است.

تصاویر فیلم، تلفیقی از حرکت‌های بازیگران واقعی و جلوه‌های رایانه‌ای است. بئوولف در 742سینمای سه‌بعدی به نمایش درآمده که 20درصد کل سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم انیمیشنی را تشکیل می‌دهند.

ری وینستن - بازیگر بریتانیایی - در این فیلم، نقش بئوولف - شوالیه شجاع قرن ششم - را بازی می‌کند. آنجلینا جولی، آنتونی هاپکینز، جان مالکوویچ، رابین رایت‌پن و براندن گلیسن از دیگر بازیگران انیمیشن بئوولف هستند.  انیمیشن «فیلم زنبور» ساخته استیو هیکنر و سایمن جی. اسمیت در سومین هفته اکران 3/14میلیون دلار فروخت و دومین فیلم پرفروش شد.

جموع فروش این فیلم که در آن جری ساینفلد جای شخصیت اصلی داستان حرف می‌زند، به 9/93میلیون دلار رسیده است. درام جنایی «گانگستر آمریکایی» با بازی دنزل واشنگتن و راسل کرو این هفته با 2/13میلیون دلار فروش، در رده سوم جدول قرار گرفت و مجموع فروش خود را پس از 3هفته به 101میلیون دلار رساند.

کمدی «فرد کلوز» با بازی وینس ون، پل جیاماتی و الیزابت بنکس در دومین هفته نمایش، 12میلیون دلار فروخت و چهارم شد. فروش کلی این فیلم 8/35میلیون دلار شده است. درام فانتزی «فروشگاه عجایب آقای‌ماگوریم» با بازی داستین هافمن که از این هفته در سینماها اکران شده، با 10میلیون دلار، پنجمین فیلم پرفروش هفته شد.

هافمن 70ساله در این فیلم که زاک هلم آن را نوشته و کارگردانی کرده، نقش آقای ماگوریم، مردی 243ساله و صاحب یک مغازه اسباب‌بازی فروشی جادویی را بازی می‌کند. «عشق سال‌های وبا» به کارگردانی مایک نیوئل بریتانیایی - که بر مبنای رمان معروف گابریل گارسیا مارکز ساخته شده - در هفته نخست نمایش در 852سینما، حدود 9/1 میلیون دلار فروخت.

در این فیلم، خاویر باردم، جوانا متزوجورنو، جان لگیزامو، بنجامین برات و لیو شرایبر بازی می‌کنند.

کد خبر 38343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز