همشهری آنلاین: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: برنامه‌ای برای انتقال آب از خارج از کشور به دریاچه ارومیه نداریم.

انتقال آب از خارج کشور به دریاچه ارومیه

به گزارش ايسنا، فرهاد سرخوش با رد ادعای برخی در خصوص طرح انتقال آب از وان ترکیه به دریاچه ارومیه، اظهار کرد: فعلا هیچ طرحی برای انتقال آب از خارج کشور به دریاچه ارومیه مصوب نشده و در صورت نیاز از منابع و حوزه داخلی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به این که پروژه انتقال آب کانی سیب ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: با اتمام تونل انتقال آب کانی سیب، سالانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

سرخوش با اشاره به این که تراز فعلی دریاچه ارومیه امروز ۱۲۷۰.۷۸ است تصریح کرد: وسعت فعلی دریاچه 2322 کیلومتر مربع بوده و حجم فعلی آب دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۸ میلیون متر مکعب گزارش شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به این که با وجود بارندگی‌های چند روز گذشته، تراز دریاچه ارومیه افزایش نیافته است گفت: با توجه به این که ورودی آب به دریاچه ارومیه وجود ندارد بنابر این شاهد هیچ گونه افزایش تراز آبی نبوده‌ایم.

سرخوش با اشاره به این که در سال 97 هیچ اعتباری به ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه تزریق نشده است گفت: سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان به کل پروژه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه تخصیص یافته بود.

کد خبر 408889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha