علی مولوی: تعطیلات تابستان، فرصت خوبی برای فیلم‌دیدن و سینما‌رفتن است، بدون این‌که نگران مدرسه و امتحان باشیم.

دوچرخه شماره ۹۲۹

شرکت‌هاي بزرگ فيلم‌سازي و انيميشن‌سازي جهان هم اين موضوع را خيلي خوب مي‌دانند. به‌خاطر ‌همين است كه هميشه تابستان‌ها فيلم‌هاي كودك و نوجوان و انيميشن‌هاي تازه، گيشه‌هاي سينما را در جهان تسخير مي‌كنند و تابستان را تماشايي‌تر مي‌كنند.

«شگفت‌انگيزان2»، «هتل تراسيلوانيا 3: تعطيلات تابستاني»، «كريستوفر رابين»، «خانه‌اي با ساعتي در ديوارهايش»،‌ «كوچك‌پا» و «مورمور 2»، شش فيلم و انيميشن مهمي هستند كه اكران جهاني آن‌ها آغاز شده يا به‌زودي آغاز مي‌شود.

به همين مناسبت، در اين مطلب، نگاهي مي‌اندازيم به اين شش فيلم و انيميشن تا بيش‌تر با آن‌ها آشنا شويم.

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

  • بازگشت شگفت‌انگيزان

زماني كه در سال 2004 ميلادي، «برَد برد»، انيميشن محبوب «شگفت‌انگيزان» را ساخت، انتظار مي‌رفت خيلي زودتر از اين‌ها دنباله‌اي براي آن ساخته شود. اما حالا و 14 سال بعد، قرار است دومين قسمت اين خانواده‌ي شگفت‌انگيز به نمايش درآيد.

كودكان و نوجوان‌هاي آن روزگار كه مخاطب اين انيميشن بودند، حالا خودشان بزرگ‌سال محسوب مي‌شوند، اما اين خانواده‌ي پنج‌نفره‌ي شگفت‌انگيز آن‌قدر جذاب هستند كه همه‌ي مخاطبان را به سينما بكشانند.

انيميشن «شگفت‌انگيزان2» كه اكران جهاني آن از 25خردادماه 1397 آغاز شده، در همين هفته‌ي نخست هم خوش‌درخشيده و انتظار مي‌رود از انيميشن‌هاي پرفروش امسال باشد.

در اين قسمت «باب‌ پار» يا «آقاي شگفت‌انگيز» مسئول مراقبت از «جك‌جك»، نوزاد خانواده شده، اما «هلن» در بيرون از خانه مشغول نجات‌دادن جهان است. هم‌چون قسمت قبل، باز هم برد برد، نويسندگي و كارگرداني اين قسمت را برعهده داشته است.

 

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

  • يك‌بار ديگر با هيولاهاي ترسو

اگر دو قسمت مجموعه‌ي انيميشن «هتل ترانسيلوانيا» را ديده باشيد، خوب مي‌دانيد كه اين مجموعه ماجراى هيولاهايي را تعريف مي‌كند كه برخلاف تصور رايج، آن‌ها هستند كه از انسان‌ها مى‌ترسند و از ترس، خودشان را قايم مى‌كنند!

حالا يك‌بار ديگر اين هيولاهاي ترسو در انيمشين «هتل ترانسيلوانيا 3: تعطيلات تابستاني» دور هم جمع شده‌اند و اين‌بار قرار است ماجراي تعطيلات تابستاني و سفر با كشتي هيولاها را ببينيم.

هم‌چون دو قسمت قبلي «گندى تارتاكوفسكى»، نويسنده و كارگردان 48ساله‌ى روسيه‌اى، نويسنده و كارگردان اين قسمت است و «آدام سندلر»، بازيگر و كمدين مشهور آمريكايي هم گويندگي نقش «دراكولا» را برعهده دارد.

گفتني است از جمعه 22 تير، اكران جهاني اين انيميشن آغاز مي‌شود.

 

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

  • رو در رو با ويني‌پو

«ويني‌پو»، آن‌قدر محبوب است كه نيازي به معرفي ندارد. مشهورترين خرس عروسكي دنيا را «آلن الکساندر ميلن»، نويسنده‌ي انگليسي خلق كرده است. او اولين‌بار از اين شخصيت در كتاب «هنگامي كه ما خيلي جوان بوديم» در سال 1924 ميلادي استفاده كرد؛ كتابي كه شامل اشعاري براي كودكان و نوجوانان بود.

اما اولين كتاب مستقل ويني‌پو در سال 1926 منتشر شد. كريستوفر، پسر آلن و خرس عروسكي او، منبع الهام داستان‌هاي ويني‌پو بود. از آن زمان تا حالا كتاب‌ها و كارتون‌هاي ويني‌پو ادامه داشته‌اند و بسياري از كودكان قرن بيستم و بيست و يكم او را مي‌شناسند و شيطنت‌هايش را دوست دارند.

حالا «مارك فوستر»، كارگردان فيلم‌هاي «در جست‌وجوي ناكجاآباد» و «بادبادك‌باز»، فيلمي را براساس داستان‌هاي ويني‌پو ساخته است. در فيلم «كريستوفر رابين»، كريستوفر بزرگ شده و با ويني‌پو، دوست دوران كودكي‌اش رو‌به‌رو مي‌شود و ويني‌پو به او كمك مي‌كند تا دوباره شادي‌هاي زندگي‌اش را كشف كند. «ايوان مك‌گرگور»، بازيگر مشهور اسكاتلندي، بازيگر نقش كريستوفر است.

 

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

  • يك رمان قديمي فانتزي

«خانه‌اي با ساعتي در ديوارهايش»، نام رمان نوجوان فانتزي و قديمي‌اي است به قلم «جان بلرز»، نويسنده‌ي فقيد آمريكايي. جان بلرز آن را در سال 1973 ميلادي نوشت. اين كتاب داستان پسريتيمي به‌نام «لوئيس بارناولت» را روايت مي‌كند كه به شهر جديدي مي‌رود تا با عموي مرموز و جادويي‌اش زندگي كند. او در ماجراجويي‌هاي عمويش همراه مي‌شود تا ساعتي را پيدا كنند كه با قدرت شگفت‌انگيزِ خود، مي‌تواند به دنيا خاتمه بدهد.

از آن سال تا سال 2008 ميلادي، داستان‌هاي لوئيس بارناولت ادامه پيدا كرد و تا حالا 12 جلد از اين مجموعه منتشر شده است. با اين تفاوت كه تنها سه جلد نخست آن را جان بلرز نوشت و پس از مرگ او در سال 1991، «برد استريك‌لند» اين مجموعه را ادامه داده است.

حالا و در سال 2018 ميلادي، براي اولين‌بار از اين مجموعه در سينما اقتباس شده و «الي روث» فيلمِ خانه‌اي با ساعتي در ديوارهايش را كارگرداني كرده است. «جك بلك»، «كيت بلانچت» و «كالين كمپ»، بازيگران اين فيلم هستند.

 

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

  • در جست‌وجوي انسان‌ها

«يتي» يا «مردبرفي»، موجودي افسانه‌اي‌ است که بسياري فکر مي‌کنند ساکن کوه‌هاي بزرگ هيماليا و کشورهاي نپال و تبت است. در داستان‌ها و افسانه‌ها گفته مي‌شود او جثه‌اي به اندازه‌ي يک خرس بزرگ سفيد دارد و همانند انسان‌ها روي دوپا راه مي‌رود. از اين موجود با نام‌ «بزرگ‌پا» يا «پاگنده» هم ياد مي‌شود.

حالا در انيميشن جذاب و بامزه‌ي «كوچك‌پا»، همه‌چيز برعكس است. يك يتي به‌نام «ميگو» از اهالي شهر يتي‌ها متقاعد‌شده که موجوداتي به‌نام «انسان‌ها» واقعاً وجود دارند!

«كري كرك‌پاتريك»، كارگردان انيميشن محبوب «پشت‌ پرچين» و نويسنده‌ي انيميشن‌هاي بسياري از جمله «فرارجوجه‌اي» و «اسمورف‌هاي 2»، كارگردان اين انيميشن متفاوت است.

 

 

دوچرخه شماره ۹۲۹

  • براي مورمورشدن

اين فيلم براساس مجموعه‌‌كتاب «مورمور» ساخته شده است. اين مجموعه‌كتاب در ايران با عنوان‌هاي «دايره‌ي وحشت» و «ترس و لرز» منتشر شده‌اند. اين مجموعه كه اثر آر. ال. استاين، نويسنده‌ي رمان‌هاي ترسناك نوجوانان است تا حالا به 32 زبان ترجمه شده و بعد از مجموعه‌كتاب‌هاي «هري‌ پاتر»، با 62 جلد و فروش بيش از 350 ميليون نسخه، پرفروش‌ترين مجموعه‌كتاب تاريخ ادبيات جهان است.

حالا و سه سال پس از ساخت اولين فيلم اين مجموعه، دومين فيلم كمدي ترسناك مورمور در آغاز مهرماه 1397 از راه مي‌رسد. «آري سندل»، كارگردان اين قسمت مورمور است و بازيگران آن هم عموماً همان بازيگران قبلي هستند.

کد خبر 408694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha