همشهری آنلاین: انگلیس تبلیغات هله‌هوله‌ها (junk food)‍ را برای افراد زیر 16 سال ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه این ممنوعیت که به هدف تشویق تغذیه سالم و مقابله با موج فزاینده چاقی کودکان از اول سال میلادی جدید به اجرا در می‌آید، شکل گسترش یافته ممنوعیت مشابه قبلی برای افراد زیر 10 سال است.

این ممنوعیت به طور خاص  تبلیغات تلویزیونی برای مواد غذایی و نوشیدنی‌های پرچربی، پرنمک و دارای قند زیاد را شامل می‌شود و بر اساس آن پخش آگهی‌ها در مورد این هله‌هوله‌ها در میان برنامه‌های مورد علاقه کودکان ونوجوانان زیر 16 سال متوقف خواهد شد.

بر اساس آمار رسمی که چندی پیش در انگلیس منتشر شد، در صورتی که روند فعلی ادامه پیدا کند، در 25 سال آینده نیمی از جمعیت این کشور دچار چاقی خواهند شد.

برخی از فعالان بهداشتی درانگلیس معتقدند که ممنوعیت جدید هم برای جلوگیری از همه‌گیری چاقی در این کشور کافی نیست و  باید تبلیغات برای هله‌هوله‌ها به کلی موقوف شود.

گوردون براون، نخست وزیر انگلیس، در ماه اکتبر گذشته آغاز اجرای  یک برنامه جدید 100 میلیون پاوندی را اعلام کرد که هدف آن افزایش شمار ساعات تربیت بدنی در طول هفته در مدارس این کشور است.

کد خبر 40813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار