همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: آخرین دفاع پرونده دکل گمشده هفته آینده خواهد بود و سپس رای صادر می‌‍شود.

دادگاه دکل نفتی گم‌شده

ابوالقاسم رحمانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین اخبار از پرونده دکل گمشده نفتی اظهار داشت: این پرونده در حال حاضر در ایران در حال پیگیری است، از چند نفر سوال و جواب شده، 10 جلسه دادگاه برای مدیر عاملی که از او شکایت شده بود، برگزار شده و آخرین دفاع نیز هفته آینده خواهد بود و سپس رای صادر می‌‍شود.

وی همچنین گفت: برخی از کسانی که در این معامله دخالت داشتند در خارج از کشور زندگی می‌کنند بنابراین از طریق دادگاه انگلستان نیز شکایت کردیم و با یک کانون وکلا بنام ever shot در انگلستان قرارداد بستیم و از طریق آنها پرونده را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خاطرنشان کرد: کانون وکلای طرف قرارداد ما در انگلستان قول داده که تا پایان 2018 نتیجه مشخص شود.

دکل نفتی فورچونا یا دکل گمشده نفتی قرارداد خرید یک دکل حفاری نفتی از یک شرکت آرژانتینی است که در سال ۱۳۹۴ توسط بیژن زنگنه نامدار، وزير نفت،  افشا شد این دکل با وجود پرداخت کل مبلغ قرارداد، هیچگاه وارد ایران نشد.

این قرارداد به قیمت 66 میلیون دلار در تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۱ بین شرکت تأسیسات دریایی ایران و Dean International Trading S.A دبی امضا می‌شود که برای خرید یک دستگاه دکل حفاری ساخت سال ۱۹۸۴ بوده‌است.

کد خبر 406915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha