همشهری آنلاین: رئیس دادگاه رسیدگی کننده به پرونده ثامن الحجج گفت: قرار تامین کیفری متهم ردیف اول پرونده موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

دادگاه

به گزارش ایرنا، قاضی باقری، در پایان نهمین جلسه رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری استان تهران از تشدید قرار تامین کیفری وثیقه به میزان چهار هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: این قرار به متهم ابلاغ شد.

وی علت تشدید این قرار را درخواست تعدادی از شاکیان و سپرده گذاران و تصمیم هیات قضایی اعلام کرد.

باقری گفت: در جلسه اول این دادگاه که 28 خرداد برگزار شد، بسیاری از شاکیان در دادگاه حاضر شدند، لوایحی به عنوان شکایت ارائه کردند و خواهان تشدید قرار متهم ردیف اول بودند.

وی افزود: قراری که دادسرا صادر کرد به میزان 2 هزار میلیارد تومان بود که با اعتراض متهم به 100 میلیارد تومان تقلیل یافت. البته متهم را از زندان احضار کردیم و او اعلام کرد که اموال بسیاری دارد که می‌تواند تکافوی سپرده گذاران را تامین کند و ما در آن مقطع برای این که حقی از او تضییع نشود، به او مهلتی دو ماه دادیم تا اموالش را بفروشد و حقوق شاکیان را پرداخت کند و تقلیل قرار نیز به همین دلیل بود.

باقری اضافه کرد: البته دادگاه از متهم خواست تا مشتریان خود را معرفی کند که هیچ اقدامی صورت نگرفت و با توجه به مدارکی که در جلسه گذشته ارائه شد، هیات قضایی به این قناعت وجدانی رسید که قرار تامین را تشدید کند و متهم نیز حق اعتراض به این قرار را دارد.

وی در ادامه قرار صادره را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: هیات قضایی با توجه به بزه انتسابی و ارائه مستندات جدید و با توجه به اتهام متهم در فرایند رسیدگی و تقاضای سپرده گذاران و در راستای تامین حقوق سپرده گذاران و برای دسترسی به متهم قرار صادره چهارم مهر 96 به مبلغ 100 میلیارد تومان از همین شعبه توسط هیات قضایی متناسب نبوده، فک و تشدید می‌شود.

باقری این حق را برای متهم محفوظ دانست که ظرف 10 روز از دادگاه تجدیدنظر تقاضای تجدیدنظر کند.

در این جلسه نمایندگان بانک مرکزی در پاسخ به سوالات رئیس دادگاه مطالبی را بیان کردند و قاضی باقری ادامه رسیدگی به این پرونده به ویژه دفاع متهم را به روز شنبه 30 تیر  موکول کرد.

کد خبر 410881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha