همشهری آنلاین: بیمارستان‌ها از ارجاع بیماران به خارج بیمارستان اکیدا خودداری کنند و هرگونه تخلفی در بیمارستان‌ها به سامانه ١٩٠ اطلاع داده شود و مدیران محیطی ما بطور مداوم در حال پایش هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش وبدا، ایرج حریرچی، در گفت و گو با تحریریه خبر ۲۱ سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که از ابتداي سال ٩٣ ارجاع بيماران به خارج بيمارستان براي تامين دارو و تجهيزات و ملزومات مصرفي را ممنوع کرده بودیم، گفت: این ممنوعیت نتايج بسيار مثبتي را به دنبال داشت.

وي با بیان این که بخشنامه 5 خرداد معاونت درمان وزارت بهداشت برای افزایش تسهیلات و رضایت بیماران بستری و همراهان آنها صادر شده است، افزود: همچنین این بخشنامه به منظور جلوگیری از گرانفروشی و حذف روابط ناسالم مالی و نیز اطمینان کامل از به کارگیری تجهیزات پزشکی اصلی، ایمن و با کیفیت صادر شده است.

حریرچی با تاکید بر این که همچنین کلیه بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیر دولتی مثل تامین اجتماعی و نیروهای مسلح ملزم به تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران برای خدمات تشخیصی و درمانی در داخل بیمارستان‌ها و عدم ارجاع بیمار به خارج بیمارستان شدند، افزود: طبق این بخشنامه بیمارستان‌ها مکلفند لوازم و تجهیزات مورد نیاز بیماران را بر اساس قیمتهای مصوب درج شده در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی تهیه و در اختیار بیماران قرار دهند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه تجهيزات و كالاها بايد اصيل و شناسنامه دار باشند، گفت: اين بخشنامه در قدم نخست خدمات بستري را كه بيش از ٨٠ درصد تجهيزات را در بر مي‌گيرد، شامل مي‌شود.

حریرچی با تاکید بر این که اگر تجهيزات در سامانه ما نباشد يعني آن كالا شناسايي نشده است، گفت: در هر صنفي تخلفات هست اما كار اصلي ما اين است كه اجازه خطا ندهيم و هرگونه ارتباط مالي خارج از ضوابط در اين حوزه منجر به محروميت از كار طبابت و يا فعاليت شركت خاطي مي‌شود.

وی افزود: در اين سايت، ما كالاهاي مورد نياز را شناسايي و بر اساس كشورهاي سازنده درجه بندي كرديم و ليست قيمت‌هاي ما بسيار معتبر است.

کد خبر 406816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha