همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اداره مستقل بیمارستان‌ها باید با نظارت دقیق و مستمر وزارت بهداشت صورت بگیرد.

ترکی

به گزارش مهر، اکبر ترکی در واکنش به اداره مستقل بیمارستان‌ها که آئین‌نامه آن توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده است، اظهارداشت: اداره بیمارستان‌ها در قالب هیات امنایی شدن از سال‌ها قبل در برخی از این مراکز اجرا شده و این روند نیز همچنان در آنها تداوم دارد.

وی با اشاره به بخشی از این خبر مبنی بر اینکه در پی تحقق این استقلال نباید دانشگاه و ستاد دانشگاه در هر کار بیمارستان‌ها دخالت کنند که برای هر اقدامی همچون خرید تجهیزات یا استخدام نیرو در هر سمتی اعم از نظافتچی، نگهبان و کاردان نیاز به دریافت مجوز داشته باشند، ادامه داد: استخدام نیروی انسانی در بیمارستان‌ها این گونه نیست که هیات امنا بتواند فردی را در بیمارستان استخدام کند، البته شاید بتواند به صورت شرکتی یا خرید خدمت نیروی مورد نیاز خود را تامین کند ولی استخدام نیروها به صورت قراردادی یا رسمی آزمایشی قطعا با سازمان امور اداری و استخدامی کشور است و نیاز به مجوز هیات دولت دارد.

ترکی یادآورشد: البته هیات امنا در مورد سایر حوزه‌ها می‌تواند در قالبی که برای آنها تعریف شده است تصمیم‌گیری کند و این امکان وجود دارد که در رابطه با تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان یا سایر بخش‌ها به طور مستقل تصمیم‌گیری کند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید آنچه به عنوان اساس در رابطه با اداره مستقل بیمارستان‌ها بررسی شده و مدنظر قرار گرفته امر مناسبی است، اما نباید دست هیات امنا بیش از حد باز شود یا بر روند فعالیت آنها نظارت نشود که نه تنها رفع مشکلات بیمارستان را در پی نداشته باشد، بلکه به نوعی از آن سوی بام هم بیفتند و تصمیماتی اتخاذ کنند که به سلامت مردم آسیب برساند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: قطعا اداره مستقل بیمارستان‌ها در صورتی می‌تواند به تسریع روند رفع مشکلات این مراکز منتهی شود که وزارت بهداشت نظارت دقیق و مستمر بر نحوه فعالیت آنها داشته باشد.

کد خبر 408112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha