همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دریافت ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص خارج از تعرفه قانونی تخلف است و با آن برخورد قانونی می‌کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی، در نشست خبری هفتگی در وزارت بهداشت افزود: هم اکنون نرخ ویزیت پزشک عمومی 24 هزار و 500 تومان، متخصص 38 هزار و 400 تومان و فوق تخصص 47هزار و 900 تومان در بخش خصوصی است و هر رقمی خارج از این تعرفه تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت: تخلفات قابل توجهی از نرخ ویزیت در بین پزشکان نداریم اما از پزشکان می‌خواهیم نرخ ویزیت تعیین شده را بر اساس تعرفه اعلامی رعایت کنند.

حریرچی گفت: در بیمارستانهای خصوصی، دولتی و عمومی شهرستانها تخلفات کمتر از تهران است.

  • مردم مراقب افراد بیمارنما باشد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد: مردم مراقب افراد بیمارنما و بیماران ساختگی باشند، اگر قصد کمک دارند می‌توانند مبلغ کمکی را به مراکز درمانی و بهداشتی از جمله داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها به صورت مستقیم پرداخت کنند تا در این زمینه سوء استفاده مالی صورت نگیرد.

حریرچی اضافه کرد: منابع دولتی 90 درصد هزینه‌های بیماران را پوشش می‌دهند و کمک خیران از روشهای رسمی انجام می‌شود.
وی گفت: در سال 95 حدود 1500 میلیارد تومان از سوی خیران به حوزه سلامت کمک شد. این رقم در سال 96، بیش از 1700 میلیارد تومان بود و با توجه به تغییر الگوی ابتلا به بیماری‌های مزمن و غیرواگیر، به کمک بیشتری از سوی خیران نیاز داریم.

به گفته حریرچی، حجم کمک و مساعدت خیرین در حوزه سلامت و نحوه کمک به بیماران نیازمند از جمله موضوعات مهم است و هم اکنون 890 موسسه خیریه سلامت شناخته شده در کشور مشغول به فعالیت هستند که 407 موسسه شامل 37 بیمارستان خیریه و 370 درمانگاه خیریه در کشور دارای مرکز درمانی و در حال خدمت رسانی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: 243 گروه داوطلب و جهادی با حمایت وزارت بهداشت در مناطق محروم در حال ارائه خدمت هستند، به طوری که 106 هزار خدمت در حوزه دندانپزشکی به صورت رایگان به مردم این مناطق ارائه شد.

  • قطع برق بیمارستان‌ها را بزرگنمایی نکنید

حریرچی در ادامه این نشست خبری درباره قطعی برق در یکی از اتاق عمل بیمارستانها که در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: حدود هزار بیمارستان در کشور داریم که از این تعداد 990 بیمارستان فعال هستند و هر کدام از آن 50 تا 60 اتاق عمل دارند.

وی افزود: تمام اتاق عمل‌ها و همه بخشهای بیمارستان مجهز به برق اضطراری هستند و گله مند هستیم که همکاران بهداشت و درمان برخی از موارد مانند قطعی برق در اتاق عمل که البته ممکن است دستگاه اضطراری 30 ثانیه دچار مشکل شود را بزرگ کرده و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

حریرچی تصریح کرد: بیمارستانهای وزارت بهداشت با 128 هزار تخت کار می‌کنند و نباید چنین موضوعات بی اهمیتی به عنوان خبر مهم تلقی شده و انعکاس یابند.

کد خبر 411530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha