همشهری‌آنلاین: معاون نظارت اداره کل حریم شهرداری تهران از کنترل هوشمند حریم پایتخت خبر داد.

حمید اسدبیگی، معاون نظارت اداره كل حريم شهرداري تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت حریم پایتخت، گفت: حریم ، موضوعی ملی و در عین حال فرابخشی با ساختار و قوانین متعدد است که بعضا در قسمت‌هایی با هم پوشانی دارند .

حميد اسدبيگي گفت: با این حال تعامل در سطح بالا در میان دستگاه‌های دخیل در حریم در حال انجام است و امیدواریم ظرف چند ماه آینده موضوع حریم تعیین تکلیف شود. برای صیانت از شهر تهران باید تنوع مدیریتی پایان یابد تا با ایجاد وحدت و یکپارچگی نظم و انضباط فراهم شود و تخلفات کاهش یابد. هر چند که با کشیک‌بندی برای مناطق و نواحی در حریم توانستیم مشکل ساخت و ساز در حریم را مهار کنیم.

او افزود: یکی از مشکلات حریم پایتخت نخاله‌ریزی ساختمانی است. بر اساس قوانین، شهرداری مسئولیتی در این خصوص خارج از محدوده شهر را ندارد و تنها می‌تواند با سایر سازمان‌ها همکاری كند که در این ارتباط نیز باوجود مشکلات متعددی که در حوزه های مختلف داریم، کماکان نسبت به نخاله‌برداری اقدام می كنيم و در حال انجام رایزنی برای ایجاد یک برنامه واحد با سایر سازمان‌های مرتبط هستیم .

معاون نظارت اداره کل حریم شهرداری تهران گفت: برای کنترل عدم ورود مصالح به حریم نظارت تصویری را در دستور کار قرار دادیم. دوربین‌های کنترلی و نظارتی در مبادی ورودی و خروجی نصب می‌شود چرا که معتقدیم زمانی می‌توانیم این موضوع را مدیریت کنیم که مانع از ورود مصالح و بروز تخلف در عرصه‌های پرخطر شویم.

او تصريح كرد: برای کنترل حریم نیازمند رصد و کنترل هوشمند هستیم. 35 دوربین در مناطق مختلف حریم و مبادی ورودی پیش بینی شده است، همچنین در قسمت‌هایی از حریم که به علت صعب العبور بودن امکان پایش پیاده ممکن نیست و یا زمان‌بر است از هلی‌شات استفاده می‌کنیم .

اسدبیگی افزود: پایش ماهواره‌ای حریم در دستور کار قرار دارد. در بازه‌های زمانی خاص تصاویر ماهواره‌ای جدید حریم را با تصاویر قبلی مقایسه می‌کنیم و در صورت تعارض نسبت به رفع و تعیین تکلیف آنها اقدام می‌کنیم.

کد خبر 406188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha